סעודיה: נאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לישראל לעבור מעל שטחנו

ריאד הודיעה כי טיסות מאבו דאבי לכל המדינות יוכלו לעבור מעל שטחה באופן קבוע. נתניהו: "פריצת דרך ענקית - יוזיל את הטיסות, יקצר את הזמן ויפתח תיירות אדירה. אלה פירות השלום"

זמן צפייה: 00:52

סעודיה הודיעה היום (רביעי) כי תאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לכל המדינות בעולם, כולל ישראל, לעבור מעל שטחה. זאת , ברקע הטיסה ההיסטורית של המשלחת הישראלית לאבו דאבי השבוע, שעברה מעל סעודיה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההודעה ואמר כי "זו פריצת דרך ענקית נוספת. זה יוזיל את הטיסות, זה יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו".

לעוד כתבות בנושא:

דיווח פלסטיני: ההסכם עם איחוד האמירויות ייחתם ב-13 בספטמבר

קו ישיר לאבו דאבי: מה מחכה לכם במטוסי הפאר לאמירויות?

קושנר: "החלטה בנושא מכירת F-35 לאיחוד האמירויות תתקבל בקרוב"

טיסה של חברה מאיחוד האמירויות
טיסה של חברה מאיחוד האמירויות | צילום: רויטרס

"זה יעשה עוד דבר – זה יפתח את המזרח. כשאתם טסים לתאילנד או לכל מקום אחר באסיה, זה יגלח שעות ומחירים", הוסיף נתניהו. "בשורה ענקית לכם, אזרחי ישראל. אלה פירות השלום של שלום אמת".

ביום שני, כזכור, ברקע ביקור המשלחת הישראלית באבו דאבי, נתניהו הצהיר כי "הזמנו את המשלחת של איחוד האמירויות לישראל - אני אקבל אותם על שטיח אדום כמו שהם קיבלו אותנו". "כשראיתי מטוס אל על טס מעל סעודיה, נוחת באבו דאבי, וראיתי את הדגלים שלנו מונפים - הרגשתי גאווה אדירה", המשיך ראש הממשלה. "אני בטוח שכולכם חשתם אותו הדבר, ובטוח הרגשתם שזה יום מיוחד, וזה תחילתו של עידן חדש בתולדותינו. ייתכן שישראל תחולל מהפך פסיכולוגי אצל מדינות ערב".

מטוס המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות
מטוס המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות | צילום: רויטרס

בד בבד, משרד החוץ הודיע כי נציגיו קיימו דיונים ראשונים בנוגע לפתיחת שגרירויות בישראל ובאמירויות. נציגים ישראלים לאבו דאבי חשו שבאיחוד האמירויות רוצים להגיע מהר להסכם עקרונות עם ישראל, שייחתם בתוך כמה שבועות בבית הלבן.