רוסיה: "הסגרת ההאקר הרוסי לארה"ב לא תורמת ליחסינו עם ישראל"

לאחר דחיית עתירתו של בורקוב נגד הסגרתו, שגרירות רוסיה בישראל הביעה צער על ההחלטה וטענה כי היא "מהווה הפרה של זכויותיו וגם של המחויבות הבין-לאומית של ישראל"

זמן צפייה: 01:49

לאחר שבית המשפט דחה את עתירתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב נגד הסגרתו לארה"ב, שגרירות רוסיה בישראל הביעה צער על ההחלטה היום (שני), וכתבה בחשבון הטוויטר של השגרירות כי "אנחנו מצטערים על ההחלטה לדחות את ערעורו של בורקוב. ההחלטה הזו מהווה הפרה של זכויותיו וגם של ההתחייבות הבין-לאומית של ישראל. הצעד הזה לא תורם להתפתחות היחסים בין ישראל ורוסיה".

כאמור, אתמול בג"ץ דחה את עתירתו של בורקוב שמואשם בעבירות סייבר. בדברי בית המשפט נכתב כי "לא נמצא כי מתקיימות במקרה נסיבות יוצאות דופן המקימות עילה להתערבותו של בית המשפט העליון בהחלטת שר המשפטים".

עוד נדחתה הצעת הפשרה שהגיש עורך דינו, מיכאל עירוני, שלפיה הוצע שירצה את עונשו ברוסיה. זאת, על פי בית המשפט, משום שבית המשפט אינו יכול לעשות זאת. "בקשה זאת אינה מבוססת על עילה כלשהי בדין אשר מכוחה יש לחייב את מדינת ישראל לעשות כן", נכתב. כמו כן, נקבע על ידי בית המשפט שהעברתו לרוסיה מהווה התערבות ביחסי החוץ של המדינה. "לתנאי זה השלכות על יחסי החוץ של מדינת ישראל, ובעניינים הנוגעים ליחסי החוץ אין בית המשפט נוהג להתערב", נאמר.

כזכור, ביום חמישי דן בג"ץ בעתירה. פרקליטו, עו"ד מיכאל עירוני מטעם הסנגוריה הציבורית, הגיש את העתירה והוסיף בה הצעת פשרה, שלפיה בורקוב יוסגר לארצות הברית - בתנאי שירצה את עונשו ברוסיה.