ריבלין: "אסור לפגוע בחופש המחאה - לא תהיה סובלנות לאלימות"

נשיא המדינה התייחס להפגנות הנערכות בשבועות האחרונים, וקרא למפגינים: "הקפידו לשמור על מרחק בטוח, תיאום עם המשטרה וכבוד לסמלי המדינה" • ניסנקורן: "נדאג לשמור על הזכות להפגין"

זמן צפייה: 03:34

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס היום (שני) להפגנות הנערכות ברחבי הארץ בשבועות האחרונים, והצהיר: "חופש המחאה הוא ערך עליון בתרבות הדמוקרטית שלנו, אסור לפגוע בו. לצידו של חופש המחאה – אין ולא תהיה שום סובלנות לאלימות ולהסתה. אלו המסיתים, אלו הקוראים לאלימות, אלו המרימים יד על המוחים, חייבים להיות מטופלים על ידי רשויות אכיפת החוק בכל חומרת הדין".

ריבלין קרא למפגינים: "אם בחרתם לצאת להפגנה, כל הפגנה, בשם כל רעיון – אני קורא לכם, אנא, הקפידו לעשות זאת תוך שמירת מרחק בטוח, שמירה על הסדר הציבורי, תיאום עם משטרת ישראל, וכבוד לסמלי מדינת ישראל".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין | צילום: איתי בית און/ לע''מ

בד בבד, שר המשפטים אבי ניסנקורן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בחוק הקורונה עמדנו על כך שזכות ההפגנה לא תיפגע. כך פועלת דמוקרטיה חזקה בשעת חירום. כל ניסיון לעקם את ההחלטה הזאת הוא ניסיון לעקם את זכויות האזרח. יש לוודא שלא מופעלים אמצעים אסורים, שיטור יתר או קנסות חריגים כלפי מפגינים. שמרו על מרחק חברתי ועל עטיית מסכה כל הזמן, אנחנו נדאג לשמור על זכותכם להפגין".

עוד בחדשות 13:

מפגיני הדגלים השחורים נגד אוחנה: "נחשפה המזימה לסיכול המחאה"

"האדמה רועדת": ועדת הקורונה דנה בפתיחת ענף התרבות

1,039 נדבקים אובחנו אתמול – נערכו כ-12 אלף בדיקות בלבד

שר המשפטים אמיר אוחנה
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום: החדשות 13

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד התייחס להקלטות שבהן נשמע השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כמי שמנסה לגרום למשטרה לדכא את המחאה: "הפגנות דמוקרטיות במדינה דמוקרטית זה ברדק. שר לבטחון פנים שלא מבין את זה, צריך לעוף מהתפקיד. ביבי צריך לפטר את אוחנה, היום. אוחנה אמר אתמול על ההפגנות, 'אי אפשר להמשיך עם הברדק הזה'. כי הוא רוצה שהמפגינים יעמדו בשלשות. עם חולצות לבנות מגוהצות ותמונה של ביבי. אני מודיע מפה לאמיר אוחנה, אפשר להמשיך עם הברדק הזה, והוא יימשך, ואף אחד לא שואל אותך".

יו''ר יש עתיד יאיר לפיד
יו''ר יש עתיד יאיר לפיד | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום התייחסה תנועת המחאה "הדגלים השחורים" לפרסום בכאן 11, שבו נשמע השר לביטחון הפנים פועל לדיכוי ההפגנות מול מעון ראש הממשלה: "נחשפה המזימה של שר המשטרה לבית משפחת נתניהו לסכל את המחאה האזרחית". עוד נמסר כי מחר בערב תיערך הפגנה מול ביתו של אוחנה בתל אביב.

עוד מסרה התנועה כי בכוונתה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את כל הקנסות שניתנו למפגינים בירושלים, שלדברי התנועה "ניתנו ע"י ממ"ז ירושלים מתוך רצון לרצות את שליח נתניהו בדרך לתפקיד המפכ"ל".

מתנועת הדגלים השחורים נמסר: "הנאשם דרך שלוחיו מנסים כל דרך לעצור את המחאה: הדקירות, התקיפות האלימות, שיסוי המשטרה במפגינים, הקנסות וההסתה - כולם חלק ממכונה שתפקידה להטיל פחד ומורא על אזרחי המדינה. הנאשם לא עוצר ודוהר לעבר הפיכת ישראל לדיקטטורת נתניהו".