בכירים במשרד הבריאות: הגבלות בליל הסדר - עניין כמעט ודאי

גורמי המקצוע קיימו היום דיון ראשון בנושא, ודנו בין היתר באפשרות של צמצום הגבלת ההתקהלות לפחות מ-20 אנשים. לדבריהם, הסבירות לסגר בחג - נמוכה. הישיבות יימשכו בשבועות הקרובים

זמן צפייה: 03:01

בכירים במשרד הבריאות אמרו הערב (ראשון) כי בליל הסדר יוטלו בוודאות הגבלות על הציבור. היום התקיים דיון ראשון בנושא של גורמי המקצוע, והשאלה המרכזית הייתה מה יהיו ההגבלות. הבכירים טענו כי הסבירות לסגר בפסח היא נמוכה.

בין היתר, דנים באפשרות של צמצום הגבלת ההתקהלות לפחות מ-20 אנשים. אחת הדילמות בהקשר זה היא נושא הילדים שאינם מחוסנים. בהמשך השבוע ובשבועות הקרובים הדיונים יימשכו, אז גם תתבהר רמת התחלואה בעקבות פתיחת המשק.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הקרב על תכנית המענקים: בסביבת גנץ דחו תזכירי חוק שהפיץ האוצר

מאוגוסט: חובת התקנת מערכת למניעת שכחת ילדים – למי שיסיע אותם

כתב אישום הוגש נגד הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה

קריאת הגדה של פסח
קריאת הגדה של פסח | צילום: אימג' בנק / Getty Images

הבוקר, כידוע, נכנס לתוקפו השלב השלישי בפתיחת המשק, ובמשרד הבריאות יעקבו אחר השפעתו על התחלואה. בחינוך, תלמידי כיתות ז'-י' שבו ללמוד באזורים ירוקים, צהובים וכתומים גבוליים (שציונם הוא 7 לכל היותר ושיעור המחוסנים בהם בגילאי 50+ הוא 70% ומעלה).

במסגרת ההקלות, מסעדות נפתחו תחת המגבלות הבאות: ישיבה בפנים מתאפשרת לבעלי תו ירוק בלבד. מגבלת כמות תהיה עד תפוסה של 75% ולא יותר מ-100 איש. בישיבה בחוץ אין חובה להציג תו ירוק, ומגבלת הכמות תעמוד על עד 100 איש. קיימת חובת שמירת מרחק של לפחות שני מטרים בין שולחן לשולחן ומינוי סדרן שתפקידו להקפיד על שמירת המרחק. בברים, שמירת מרחק של 2 מטר ולפחות כיסא ריק בין האנשים (למעט אלה שמתגוררים יחד). גם במלונות, ניתן יהיה להפעיל את חדר האוכל, במגבלת כמות של עד 50% תפוסה ולא יותר מ-300 איש.

גם האולמות וגני אירועים שבו לפעול, בתפוסה של עד 50% ולא יותר מ-300 איש. הכניסה הותרה לנושאי תו ירוק, ועד 5% מהמשתתפים שאין להם תו ירוק יוכלו להיכנס בהצגת תוצאות בדיקה שלילית. בעל האולם יחויב לקבוע מנגנון שיוודא שאין חריגה מ-5%.

אירועי תרבות, ספורט וקיום כנסים יוכלו לחזור ולקבל קהל עד 500 איש במקום סגור ועד 750 בשטח פתוח. באולם או אצטדיון עם מעל 10,000 מושבים: עד 1,000 איש במקום סגור ועד 1,500 איש במקום פתוח. מכירת כרטיסים תהיה מראש בלבד, הישיבה במקומות מסומנים, ניתן לעמוד בסמוך למושב. לא ניתן לקיים אירוע או הופעה בעמידה וללא מקומות ישיבה מסומנים. האירוע יתקיים ללא ריקודים, ללא מכירה והגשה של מזון ושתיה, איסור אכילה במקום, וחובת שמירת מרחק.