הקרב על תכנית המענקים: בסביבת גנץ דחו תזכירי חוק שהפיץ האוצר

מקורבי יו"ר כחול לבן טוענים כי טיוטות החוק, שכוללות הגדלה נוספת בגירעון, כלליות ואינן נתמכות בחוות דעת של גורמי המקצוע והיועמ"ש. עם זאת, הבהירו כי יסכימו לתוכנית בעלת רציונל כלכלי

זמן צפייה: 02:41

הקרב על תוכנית המענקים מתחדש: גורמים בסביבתו של יו"ר כחול לבן בני גנץ דחו היום (ראשון) את תזכירי החוק שהפיץ משרד האוצר, לפיהם הגירעון יגדל וישולמו מענקים מיוחדים למובטלים ולבעלי עסקים עוד לפני הבחירות, זאת בטענה כי הם כלליים ואינם נתמכים בחוות דעת של גורמי המקצוע או היועמ"ש.

עם זאת, הגורמים הדגישו כי הם יסכימו להעביר תוכנית מענקים סבירה לאחר שיוצג רציונל כלכלי ובאישור היועמ"ש.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

כתב אישום הוגש נגד הצעירה שחצתה את הגבול לסוריה

מפרוץ המגפה: יותר מ-800 אלף ישראלים נדבקו בקורונה

יותר הוצאו לחל"ת – פחות פוטרו: השפעת המגפה על נשים במשק

בית עסק שקרס בשל משבר הקורונה
בית עסק שקרס בשל משבר הקורונה

מוקדם יותר היום, במהלך ביקור במסעדה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לסוגיית העובדים שלא מוכנים לחזור מחל"ת ואמר כי "היועצים המשפטיים מונעים מאתנו לפתור את הבעיה. אני רוצה להציל את העסקים, ומה שהם עושים זה כלכלת בחירות". עוד הוסיף ראש הממשלה בשיחה עם בעל המסעדה: "אתה וכל החברים שלך תבואו למשרד המשפטים ואני רוצה לראות שלא יתנו לכם". גורמים בכירים במשרד המשפטים אמרו לחדשות 13: "האמירה של רה"מ לא שונה מאלה שהובילו לפריצה לקונגרס בארה"ב".

בתגובה, שר הביטחון צייץ בטוויטר: "ביבי, זה דבר שקר. רק ביום חמישי האחרון העברתם טיוטה חלקית מאוד של הצעת החוק לעיון היועץ המשפטי לממשלה שעובד על כך ממש ברגעים אלו, אחרי חודש שסירבתם להעבירה. הקריאה שלך לציבור לעלות על משרד המשפטים מסוכנת וגובלת בהסתה."