ליברמן: אם נתניהו יוסיף להמציא עליי שקרים, אספר עליו את האמת

על רקע המתיחות בין השניים סביב כישלון הקמת הקואליציה, יו"ר ישראל ביתנו מאיים בשיחות סגורות לחשוף מידע שלילי על ראש הממשלה • מלבד האפקט הפוליטי – המצב החדש מקשה על נתניהו גם משפטית

זמן צפייה: 18:10

הולכים לבחירות חדשות: משחק ההאשמות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהחל השבוע צפוי ללכת ולהחריף במהלך תקופת הזמן הקרובה. בשיחות סגורות ליברמן אומר כי "אם נתניהו יוסיף להמציא עליו שקרים – הוא יספר עליו את האמת".

לא ברור מהו המידע שליברמן מתכוון לחשוף, וגם לא ברור על אלו שקרים מדובר. לא מן הנמנע שבדבריו התכוון יושב ראש ישראל ביתנו ושר הביטחון לשעבר בממשלת נתניהו בין היתר לציוץ של יאיר נתניהו בנו של רה"מ השבוע, שעורר סערה כשחשף לכאורה שמינויו של יהודה ויינשטיין ליועץ משפטי לממשלה היה חלק מדרישות קואליציוניות של ליברמן לכניסה לממשלה ב-2009.

לכתבות נוספות בנושא: 

חידת נתניהו-ליברמן: 30 שנה של אינטרסים, איחודים ופילוגים

סקר: ליברמן מתחזק ל-9 מנדטים, איחוד של הליכוד וכולנו – 36

נתניהו: "ליברמן הוא 'המפיל הלאומי' של ממשלות הימין"

המהלך שעשה ליברמן השבוע מכניס את נתניהו לפלונטר לא רק מבחינה פוליטית, אלא גם מבחינה משפטית. כזכור נתניהו יחד עם שרי הליכוד וגורמים נוספים בימין רצו להעביר חוקים שיקלו עליו לקראת השימוע וכתבי האישום, כמו חוק החסינות ופסקת ההתגברות. במצב החדש נתניהו אמור להגיע לשימוע עוד לפני הבחירות, מה שעלול להניב כתבי אישום כבר בחודשים הקרובים.

יו''ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן
יו''ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, השבוע | צילום: החדשות 13

בינתיים, בשני המחנות מתכננים היטב את המהלכים לקראת הבחירות עצמם ב-17 בספטמבר, ועובדים על חיבורים חדשים על מנת למקסם את מספר המנדטים. חיבורים אלה ימשיכו ברצף, עד למועד הגשת הרשימות בעוד כחודשיים. במחנה הימין מתכוננים בין היתר ל"חזרתם מהאוב" של אלה שהפסידו בבחירות הקודמות, בהם אילת שקד, נפתלי בנט ומשה פייגלין.

בריאיון לתכנית "המטה המרכזי" שישודר מחר אמרה שרת התרבות מירי רגב, כי תתמוך בשילובה של שקד במידה וזה מה שנתניהו ירצה. "אם ראש הממשלה יבוא למרכז הליכוד, ויגיד שאילת שקד היא נכס אלקטורלי לליכוד - אזי טובת הליכוד היא מעל לכל", אמרה. בתוך כך דווה הבוקר ב"ידיעות אחרונות," כי נפתלי בנט שואף להקים גוש שיכלול את כלל מפלגות הימין שמימין ליכוד, כולל את הבית היהודי ופייגלין.

גם משמאל לא יושבים בחיבוק ידיים. יו"ר העבודה אבי גבאי הודיע הבוקר כי מפלגתו תתמזג בבחירות הקרובות עם מרצ או עם כחול לבן. הדברים נאמרו במהלך פאנל שהתקיים במסגרת כנס של קרן ברל כצנלסון, שבו השתתפו גם יו"ר מרצ תמר זנדברג ועם יו"ר חד"ש-תע"ל איימן עודה.

אבי גבאי בהפגנת האופוזיציה בתל אביב
יו''ר העבודה, אבי גבאי | צילום: החדשות 13

"בבחירות הקרובות, מחנה המרכז-שמאל צריך לרוץ עם שלוש מפלגות במקום חמש", אמר גבאי. "ההחלטה צריכה להתקבל לפי השאלה 'מה יגדיל את המחנה כולו ויוביל לניצחון המחנה בבחירות' ולא לפי מה טוב לכל מפלגה. אם כחול לבן תהיה עם 35 או 36 מנדטים, זה לא ישנה כלום, אם בסוף נהיה באופוזיציה".

עוד אמר גבאי, כי "מפלגת כחול לבן צריכה להוביל את מחנה השמאל. כשאני ועפר שלח רצינו להתנגד לפיזור הכנסת אמרתי שגם אם מישהו חושב שעפר טועה, צריך לתת לכחול לבן לקבל את ההחלטות". בהמשך נימק את דבריו, ואמר כי "אין כאן עניין אידיאולוגי – יש כאן עניין טקטי. זה לא הגיוני שבמחנה הימין יש קול אחד ונתניהו מחליט בשביל כולם, ואצלנו כל מפלגה מקבלת החלטות בעצמה".

יו"ר מרצ תמר זנדברג, שכאמור השתתפה בפאנל, אמרה כי "הקמפיין שלנו לא תקף שום מפלגה במחנה, למרות שהיו הזדמנויות. למחנה שלנו יש ערכים ואידיאולוגיה, מחנה מרכז-שמאל חייב שמאל מובהק וברור. אני קוראת למרץ והעבודה לרוץ יחד בבחירות הקרובות. לשמאל מגיע מסגרת פוליטית רחבה יותר. ביחד יש לנו כוח משמעותי".