השר גלנט ל"מטה המרכזי": "מינוי בנט לא תורם לביטחון המדינה"

שר העלייה והקליטה יואב גלנט, שהתנגד למינוי בכיר הימין החדש לתפקיד שר הביטחון, אמר בריאיון לחדשות 13 כי אינו מאמין שהדבר יועיל למדינה. "חובתי להצביע לפי צו מצפוני ומיטב שיפוטי"

זמן צפייה: 07:34

שר העלייה והקליטה יואב גלנט אמר היום (שבת) בריאיון ל"המטה המרכזי" עם אילה חסון כי לדעתו, מינויו של נפתלי בנט לתפקיד שר הביטחון - אינו תורם לביטחון ישראל. זאת, לאחר שהתנגד למינוי בהצבעה שנערכה בממשלה בשבוע שעבר.

"חובתי, וחובתו של כל שר כאשר מדובר על נושאי ביטחון שבעיני הם קריטיים למדינת ישראל, להצביע לפי צו מצפוני ומיטב שיפוטי", הסביר גלנט את בחירתו להתנגד למינוי השר. "חשבתי שהמינוי לא תורם לביטחון המדינה, סברתי שזו שגיאה והצבעתי נגדה. עם זאת, לאחר שהתקבלה החלטה, אני מאחל לשר הביטחון, לרמטכ"ל, לראש הממשלה ולכל מערכת הביטחון שיצליחו - כי הצלחתם היא הצלחתנו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גנץ נפגש עם ריבלין – ותקף את נתניהו: "זה לא יעבוד לך יותר"

נתניהו: "גנץ החליט להקים ממשלת מיעוט, זה מצב חירום"

גנץ לבלוק הימין: אפשרו לנתניהו לנהל מו"מ ישיר ללא מחויבות

שר העליה יואב גלנט בריאיון ל''מטה המרכזי''
שר העליה יואב גלנט בריאיון ל''מטה המרכזי'' | צילום: חדשות 13

כזכור, ביום ראשון שעבר אושר מינויו של בנט לשר הביטחון בהצבעה בממשלה כנדרש, לאחר שכמה ימים קודם לכן הסכים בנט להצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להתמנות לתפקיד.

בנט הסכים כי במידה שתוקם ממשלה חדשה, כגון ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון. עוד סיכמו השניים כי מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22, והודיעו כי הם מתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית.

שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט והרמטכ''ל אביב כוכבי
שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט והרמטכ''ל אביב כוכבי | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"מתוך תחושת אחריות עמוקה לביטחון מדינת ישראל, נעניתי לבקשתו של ראש הממשלה נתניהו לשרת כשר הביטחון", מסר בנט לאחר שמינויו לתפקיד אושר. "יש לי אמון מלא במערכת הביטחון, בלוחמי צה״ל ובמפקדיו, ובראשם הרמטכ״ל רב-אלוף אביב כוכבי. כל חיי לחמתי למען ביטחון ישראל, בכל תחנות חיי - בסיירת מטכ"ל, ביחידת מגלן, בקבינט המדיני-ביטחוני ובכל תפקיד ציבורי. אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי. אפעל עמו יד ביד למען ביטחון ישראל".