מסתמן: שקד סיכמה עם פרץ שתעמוד בראש רשימת הימין המאוחדת

עם בנט סיכמה כי יקבל את התיק הבכיר שיוקצה למפלגה, במידה וייכנסו לממשלה. בכינוס חירום של "הבית היהודי", קראו רבנים להחרים את המפלגה המאוחדת אם שקד תוצב במקום הראשון • תיעוד

זמן צפייה: 02:17

מסתמן כי יו"ר הימין החדש, איילת שקד, סיכמה עם יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, כי שקד היא זו שתעמוד בראש הרשימה המאוחדת, במידה ואכן יתאחדו - כך פורסם היום (שלישי) בחדשות 13. כמו כן, נפתלי בנט ושקד החליטו שהוא יקבל את תיק השר הבכיר שיוקצה למפלגה, כפשרה על הוויתור על המקום הראשון - כך מסר גורם הבקיא במו"מ ביניהם. לדברי מקורבים לשניהם, השניים, שאינם מעוניינים באותם התיקים, סיכמו להילחם יחד על התיקים שתקבל המפלגה.

עוד מסתמן כי ההסכם בין שקד ליו"ר איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ, כמעט סגור. על פי ההערכות, תוצב שקד בראש רשימת הימין המאוחדת. במקביל לדברים האלה, נפגשו אתמול יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' ופרץ, וסמוטריץ' הביע תמיכה בדרישת פרץ שלא לוותר על המקום הראשון. במקביל, קוראים רבנים מהזרם הדתי לאומי להחרים את המפלגה המאוחדת בראשות שקד.

נתנאל המאירי, עוזרו של הרב דוד חי הכהן
נתנאל המאירי, עוזרו של הרב דוד חי הכהן | צילום: חדשות 13

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בנט לקראת ההודעה של שקד: "המדינה חשובה מקידום אישי"

בנט: "דבריו של פרץ אינם מייצגים את מרבית הציבור הדתי לאומי"

שקד נגד נתניהו: "הציבור יקבע אם אעמוד בראש איחוד הימין"

שקד ובנט
שקד ובנט | צילום: רויטרס

בתיעוד שהגיע לחדשות 13 מתוך כנס חירום, להגדרתם, של "הבית היהודי", נראה נתנאל המאירי, עוזרו של הרב דוד חי הכהן אומר: "במילים של הרב, אם איילת שקד עומדת בראש מפלגת איחוד הימין, הרב מורה לציבור להצביע ש"ס או ג'". פעיל אחר, משה חניה, תועד אומר: "עדיף לקבל ארבעה או חמישה מנדטים ולהירתם בכל כוחנו, מאשר לעשות מסע השפלה לפרץ ולהגיד לו 'אתה מודח'".

לפני יומיים כינסו שקד ובנט כינסו מסיבת עיתונאים, במהלכה הודיעו כי שרת המשפטים לשעבר תעמוד בראשות מפלגת הימין החדש. "המפלגה בראשותי לא רצה בצילה של מפלגה אחרת, אלא כמפלגה המבקשת לאחוז במושכות ההנהגה הלאומית ולהבטיח את ניצחון הימין", אמרה שקד.

"אני קוראת לראשי המפלגות האידיאולוגיות מימין לליכוד – המחלוקות בינינו בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטחון של הימין הערכי והאידיאולוגי", אמרה שרת המשפטים לשעבר. "יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז ובאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים ומעשים אמיצים".

מאוחר יותר באותו היום, שני רבנים בעלי משקל כבד בציונות הדתית החליטו לאחרונה כי הם יתמכו באיילת שקד כמועמדת לראשות מפלגת ימין מאוחדת, ולא ביו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ. אלי סדן, ראש מוסדות מכינת עלי, אחד הרבנים הכי משפיעים בימין הפוליטי, וזה שהביא את פרץ אל רשות הבית היהודי, החליט כאמור בימים האחרונים שיתמוך בשקד.