שקד חוזרת: "אעמוד בראשות הימין החדש בבחירות הקרובות"

שרת המשפטים לשעבר הודיעה כי תהיה יו"ר המפלגה ואילו שר החינוך לשעבר יוצב במקום השני: "חיבור הוא תעודת הביטחון של הימין הערכי". בנט: "בחרתי לשים את מדינת ישראל מעל לקידומי האישי"

זמן צפייה: 19:51

איילת שקד ונפתלי בנט כינסו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים, במהלכה הודיעו כי שרת המשפטים לשעבר תעמוד בראשות מפלגת הימין החדש. "המפלגה בראשותי לא רצה בצילה של מפלגה אחרת, אלא כמפלגה המבקשת לאחוז במושכות ההנהגה הלאומית ולהבטיח את ניצחון הימין", אמרה שקד.

"אני קוראת לראשי המפלגות האידיאולוגיות מימין לליכוד – המחלוקות בינינו בטלות בשישים. חיבור הוא תעודת הביטחון של הימין הערכי והאידיאולוגי", אמרה שרת המשפטים לשעבר. "יחד בהנהגתי נהפוך לכוח משמעותי וחזק, כוח שיוביל את עם ישראל בעוז וּבְאמונה. איחוד אחד גדול, איחוד של אנשים טובים, של ערכים בריאים ומעשים אמיצים".

על ההחלטה של בנט לוותר על העמידה בראשות המפלגה אמרה: "למדנו מהטעויות והפקנו את הלקחים: נציב בפניכם מנהיגות ברורה. באומץ לב פוליטי ואישי, בחר שותפי לדרך, נפתלי בנט, שרק לפני שבוע ראינו לאילו תוצאות טובות הוא הוביל את מערכת החינוך, לוותר על מקומו כמספר אחד, אך לא על מקומו בחזית הנושאים באלונקה".

עוד הוסיפה: "בבחירות הקרובות אין עדיין מפלגה שבראשה עומדת אישה. עכשיו יש. אני רוצה לפתוח שער לנשים רבות אחריי – ומבקשת את אמונכם".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ביטן: "איילת שקד בוודאות לא תרוץ בליכוד בבחירות הקרובות"

רפי פרץ: מציע לשקד את המקום השני - קורא לבנט ופייגלין להצטרף

איילת שקד עונה לרב אבינר: "אישה יכולה לעמוד בראש מפלגה"

איילת שקד במסע''ת של הימין החדש
איילת שקד במסע''ת של הימין החדש | צילום: חדשות 13

לפני שקד, נשא דברים שר החינוך לשעבר בנט, ואמר כי "בחרתי לשים את מדינת ישראל מעל לקידומי האישי, ולתת לחברתי, איילת שקד, לעמוד בראשות 'הימין החדש'. אני נכנס תחת האלונקה, כשהפעם איילת בראש".

"כפי שאתם יודעים, לאחר הבחירות נטלתי אחריות מלאה על התוצאות, ואת זאת אני עושה גם כעת", הוסיף בנט. "זאת, מפני שלמען אחדות, צריך לעשות ויתורים אישיים. לכן בחרתי לקחת אחריות ולשים את הדרך מעל לאדם".

"מקומי ברשימה פחות חשוב. זה יכול להיות מהמקום הראשון, השני, או העשירי. אני לעולם לא ארגיש פחיתות כבוד כמשרת ציבור. לשרת את העם שלי זהו האידיאל", אמר בנט. "שקד היתה שרת משפטים מוכשרת, ביצועיסטית וערכית, ואני משוכנע שהיא תוביל אותנו להצלחה גדולה. איילת שקד תעמוד גם בראש המפלגה, וגם בראש כל גוש הימין המאוחד. אני קורא לכל שאר מפלגות הימין להתאחד תחת הנהגתה של .

נפתלי בנט במסע''ת של הימין החדש
נפתלי בנט במסע''ת של הימין החדש | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "המדינה חשובה מקידום אישי, והמדינה צריכה עכשיו ימין מאוחד". בתגובה, יו"ר הבית היהודי רפי פרץ כתב: "שמח לראות שאנשי הימין החדש מגיעים להסכמה ביניהם. עכשיו הגיע הזמן לאיחוד אמיתי בימין. איילת ונפתלי, מוזמנים כבר הערב למו"מ לאיחוד".

ההחלטה לרוץ במתכונת הזו הגיעה ברקע קולות רבים הקראו בתקופה האחרונה להציב את שקד בראש מפלגת ימין מאוחדת. יו"ר הבית היהודי אמנם קרא לאיחוד בקרב מפלגות הימין, אך סרב לפנות את מקומו עבור שקד והסכים לתת לה את המקום השני. זאת בעקבות התנגדות כמה רבנים מהציונות הדתית לכך שאישה שאינה שומרת מצוות תעמוד בראש המפלגה. כמו כן, פרץ הציע גם לבנט ולמשה פייגלין לחבור אליו. את הדברים אמר בריאיון לאודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה"ל.

גם האפשרות ששקד תרוץ בליכוד ירדה מהפרק, כאשר לפני כשבועיים אמר חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) כי "רציתי אותה איתנו, אבל ראש הממשלה החליט שאין לו עניין בכך. בבחירות האלה היא לא תהיה בליכוד בוודאות - זה מנוי וסגור". הדברים נאמרו בריאיון לכאן רשת ב'.

Whatsapp Image 2019 07 09 At 1
פרץ וסמוטריץ'
במסגרת הסיכומים בגוש הימין, לפני כשבועיים חידשו פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', את הסכם איחוד מפלגות הימין כפי שנחתם לפני הבחירות הקודמות. המשמעות: שתי המפלגות ירוצו תחת רשימה אחת גם בבחירות הקרובות, שייערכו ב-17 בספטמבר.

השניים קראו לאיתמר בן גביר, חבר "עוצמה יהודית" והצלע השלישית באיחוד שהודיע על עזיבת השותפות לפני כשבועיים, להיפגש באופן מיידי כדי לסגור הסכם ריצה משותפת על בסיס השותפות הקיימת. כמו כן, פרץ קראו גם לאיילת שקד ונפתלי בנט להיכנס למשא ומתן מיידי במטרה לרוץ בפתק אחד.