רה"מ הציע לבנט להתמנות לשר וחבר קבינט – יו"ר הימין החדש סירב

בנט לא הסכים למינוי, אך הבהיר כי לא יחבור לגנץ • ההכרעה של ליברמן בנוגע לפלונטר הפוליטי צפויה ליפול רק לאחר סיום המנדט של גנץ - המתווך של יו"ר ישראל ביתנו כלל לא נמצא בארץ

ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הימין החדש בנט
בנימין נתניהו ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

הפלונטר הפוליטי: יו"ר הימין החדש נפתלי בנט סירב הערב (שני) להצעת ראש הממשלה נתניהו להתמנות לשר וחבר קבינט. מטעם הראשון נמסר כי "בנט השיב כי איננו מעוניין בכך, וכי אין בכך צורך. בנט שב והדגיש את מחויבותו המלאה לגוש הימין, והציע את סיועו בכל דרך להקמת ממשלת אחדות של נתניהו וגנץ". הפגישה התקיימה בתום ישיבת ראשי מחנה הימין.

יו"ר הימין החדש הדגיש בפני ראש הממשלה כי משמעות הסירוב אינו חבירה עתידית אל ממשלתו של גנץ, אלא כי הוא מאמין שמיותר להתמנות לשר בשלב זה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בנט קרא לנתניהו ולגנץ להקים ממשלת אחדות; רה"מ: "בני, שמעת?"

סינוואר לגנץ: אם תצליח להרכיב ממשלה – תקלל את היום שנולדת בו

הצעת כחול לבן לבנט ושקד: תיק המשפטים ותיק בכיר שאינו ביטחון

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט | צילום: רויטרס

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן נערך ומתייעץ בימים אלה לבאות, אך הוא יקבל את ההחלטה בנוגע לעמדתו רק קרוב למועד פקיעת המנדט של גנץ. הוכחה טובה לכך היא שיועצו ואיש סודו, שמואל חייק, שמתגורר בלונדון לא נקרא עדיין להגיע על מנת לתווך בשם ראש המפלגה - שעשוי להכריע אם המערכת כולה תיכנס לסבב בחירות נוסף. על פי ההערכות, הוא ינסה להימנע מבחירות.

אתמול פורסם כי הצעת כחול לבן לבנט ואיילת שקד בתמורה להצטרפותם לממשלת 55, כוללת את הענקת תיק המשפטים לשקד ותיק בכיר נוסף לבנט - שאינו תיק הביטחון. על פי תוכנית המפלגה של ממשלת 55, תיק הביטחון יינתן לאביגדור ליברמן או לגבי אשכנזי. קווי היסוד בחבילה הזאת יסוכמו בהמשך.

בימים האחרונים נפגשה שקד עם שורת בכירים בכחול לבן - בהם אבי ניסנקורן, יועז הנדל וצבי האוזר. חלק מהפגישות התקיימו במזנון הכנסת – צעד שהוא בבחינת "תחזיקו אותי" מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. מחר בנט ייפגש פעם נוספת עם ראש הממשלה, לאחר שהאחרון קיווה כי הדיבורים על מינויו לשר הביטחון יקצרו פירות, אך הוא מגלה שבנט ושקד מתואמים ביניהם - בכל אפשרות שתעמוד על הפרק.