הצעת כחול לבן לבנט ושקד: תיק המשפטים ותיק בכיר שאינו ביטחון

במפלגה מבקשים להציע לראשי הימין החדש תוכנית להצטרפותם לממשלת 55, הכוללת את מינוי שקד לשרת המשפטים, ותיק נוסף שיוענק לבנט. תיק הביטחון יינתן ככל הנראה לליברמן או לאשכנזי

זמן צפייה: 01:18

הפלונטר הפוליטי: הצעת כחול לבן לנפתלי בנט ואיילת שקד, בתמורה להצטרפותם לממשלת 55, כוללת את הענקת תיק המשפטים לשקד ותיק בכיר נוסף לבנט - שאינו תיק הביטחון. על פי תוכנית המפלגה של ממשלת 55, תיק הביטחון יינתן לאביגדור ליברמן או לגבי אשכנזי. קווי היסוד בחבילה הזאת יסוכמו בהמשך.

בימים האחרונים נפגשה שקד עם שורת בכירים בכחול לבן - בהם אבי ניסנקורן, יועז הנדל וצבי האוזר. חלק מהפגישות התקיימו במזנון הכנסת – צעד שהוא בבחינת "תחזיקו אותי" מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. מחר בנט ייפגש פעם נוספת עם ראש הממשלה, לאחר שהאחרון קיווה כי הדיבורים על מינויו לשר הביטחון יקצרו פירות, אך הוא מגלה שבנט ושקד מתואמים ביניהם - בכל אפשרות שתעמוד על הפרק.

עוד בחדשות 13:

ליברמן: "האחריות לסיבוב בחירות שלישי תהיה על נתניהו בלבד"

כחול לבן הציעה לבנט ושקד: שני תיקים – בהצטרפות לממשלת 55

נתניהו על חקירת יועציו: "רבים מרגישים שמשהו כאן לא בסדר"

איילת שקד, נפתלי בנט, בני גנץ
איילת שקד, נפתלי בנט, בני גנץ | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בחדשות 13 כי כחול לבן העבירה הצעה באפיקים לא רשמיים לראשי הימין החדש. לפי ההצעה, כך נודע אתמול, בנט ושקד יוכלו לבקש שני תיקים לבחירתם, במידה שיצטרפו ביחד עם ח"כ נוסף מרשימתם לממשלת מיעוט של 55 ח"כים - שתכלול את כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה והמחנה הדמוקרטי.

תרחיש זה יוכל להתאפשר רק כל עוד המנדט מצוי בידיו של גנץ - שכן לאחר מכן, הוא לא יוכל להרכיב קואליציה עם פחות מ-61 חתימות. ההצעה הזאת הגיעה לנתניהו - שניסה לבלום אותה.

בימין החדש לא הגיבו אז לידיעה, ומכחול לבן נמסר: צוות המשא ומתן של כחול לבן פועל להקמת ממשלת אחדות בראשות שתי המפלגות הגדולות. כיסאולוגיה לא תקדם לאידיאולוגיה, ולא הוצעו תפקידים לאף מפלגה, בוודאי לא למפלגות קטנות".