נתניהו הצטרף לעתירה לביטול הפריימריז לרשימת הליכוד

רה"מ הצטרף למהלך שנועד למנוע את קיום הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הכריז בית הדין על קיומן - למורת רוחם של כמה חברי כנסת בליכוד, שהתריעו כי יערערו על ההחלטה

זמן צפייה: 01:55

הפריימריז בליכוד: ראש הממשלה בנימין נתניהו הצטרף היום (ראשון) לעתירה לביטול הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הכריז בית הדין של הליכוד על קיומן - למורת רוחם של כמה חברי כנסת מהמפלגה. מחר יגיע בית הדין המורחב של הליכוד להכרעה נוספת בנושא, שעדיין לא תהיה סופית.

כאמור, בשבוע שעבר הודיע בית הדין של הליכוד כי יש לקיים פריימריז לרשימת המפלגה. בתגובה, חברי כנסת מהתנועה הודיעו כי יערערו על כך לבית המשפט המחוזי. יו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, אמר לאחר ההכרעה כי "חברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה, יש לאפשר להם לממש את שליחותם ולשרת את אזרחי ישראל. אני מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח והדיינים יבינו את העלויות הכרוכות בקיום פריימריז לליכוד ולמדינה וימנעו את הבחירות לרשימה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בג"ץ מתכוון להכריע אם נתניהו יכול להרכיב ממשלה תחת כתב אישום

הממשלה אישרה תוספת של חמישה מיליון שקלים לעוטף עזה

סער על עיכוב פינוי חאן אל-אחמר: "ממשלת ישראל פוחדת מהאג"

בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד
בנימין נתניהו יו''ר מפלגת הליכוד | צילום: חדשות 13

נוסף לכך, על פי הכרעת בית הדין, למרות שישנו איסור על חברי כנסת מכהנים להתמודד בפריימריז במסגרת המחוזות והשריונים, הח"כים שגברו על יריביהם למשבצת בבחירות לכנסת ה-21 (אפריל 2019) יוכלו להתמודד גם בבחירות לכנסת ה-23 (מארס 2020) על משבצת זו. כמו כן, בהכרעה נכתב כי ההסכם עם מפלגת כולנו יחול גם בכנסת ה-23, אך בזו בלבד. גם אם זו תהיה כנסת שתכהן זמן קצר.

חברי הכנסת במפלגה אשר במחנה בבנימין נתניהו, למשל שר המשפטים אמיר אוחנה וח"כ מיקי זוהר, תומכים בקיום הפריימריז ואף הפעילו לחצים על ראש הממשלה לערוך אותם. זאת, מאחר והם סבורים שהם יתקדמו ברשימה. כמו כן, הטענות בסביבת נתניהו הן שבחירות לרשימה יביאו מתפקדים אשר תומכים בו - שאלמלא היו מתקיימות הבחירות המקדימות לא היו טורחים להגיע והיו נשארים בבתיהם.

במקביל, מחיקת אלפי מתפקדי הליכוד המשיכה להסעיר את המפלגה, ובשבוע שעבר מטה ח"כ גדעון סער פנה לליכוד ודרשו את כל פלט האשרא של כל אלפי המתפקדים שנגרעו מרשימת החברים בטענה שהייתה בעיה עם התשלום שלהם.