הממשלה אישרה תוספת של חמישה מיליון שקלים לעוטף עזה

כפי שפורסם בחדשות 13, התקציב יועבר למיגון מבנים ביישובי האזור. אשקלון תקבל שלושה מיליון שקלים נוספים. השר דרעי: "נעשה הכול כדי שיחיו בשגרה מבורכת ובביטחון מלא"

זמן צפייה: 01:17

כפי שפורסם בחדשות 13, הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) העברת תוספת של חמישה מיליון שקלים ממשרד הפנים, לחיזוק החוסן והמוכנות לחירום ביישובי עוטף עזה, כלומר למיגון מבנים. מכיוון שמדובר בתקופת בחירות ולא ניתן לכלול את העיר אשקלון בהחלטת הממשלה, שר הפנים אריה דרעי הנחה להעביר תקציב של שלושה מיליון שקלים.

"אנחנו מחויבים גם לביטחון, גם לשגשוג, וגם לפריחה של יישובי העוטף, ואנחנו נמשיך לפעול בכל המישורים", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. "אנחנו מחויבים מאוד גם לאשקלון, ונעשה הכול כדי להבטיח את השגשוג והביטחון של תושביה גם כן".

השר דרעי אמר לאחר אישור ההחלטה: "יישובי עוטף עזה, שמתמודדים באומץ ובנחישות מול אירגוני הטרור מעזה, זכאים לעזרה כדי לחזק את הביטחון ביישוביהם. אנחנו בממשלה מצדיעים לתושבי העוטף ונעשה הכל כדי שיחיו בשגרה מבורכת ובביטחון מלא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

למען הביטחון והטבע: מאות עצים יינטעו בעוטף להגנה מפני רקטות

במחאה על תנאי העסקתם: הרבש"צים הכריזו על שביתה חלקית

מחבל חמוש התקרב לגדר הרצועה – כלי טיס ביצע לעברו ירי • תיעוד

מיגונית מתפוררת במועצה אזורית אשכול
מיגונית מתפוררת במועצה אזורית אשכול | צילום: חדשות 13

ביום שישי, כאמור, פורסם בחדשות 13 כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא לאישור הממשלה תוספת תקציבית של חמישה מיליון שקלים נוספים, לטובת אמצעי מיגון למבני ציבור המופעלים על ידי הרשויות המקומיות בעוטף.  זאת, לאחר שבחודשים האחרונים הועלתה דרישה מצד הרשויות בעוטף עזה למגן מבנים ציבוריים בשדרות ובמועצות האזוריות אשכול, שער הנגב, חוף אשקלון ושדות נגב.

במועצות האזוריות, שנמצאות תחת איום יומיומי של ירי רקטי, דרשו כ-20 מיליון שקלים לטובת המיגון, ובשלב זה, בתום עבודת מטה של משרד ראש הממשלה, הוחלט כאמור לאשר חמישה מיליון שקלים.

מדובר במיגון של מבני ציבור בבעלות הרשויות שמשרתות את תושבי העוטף. על פי הסיכום בין ראש הממשלה לשר הפנים, משרד הפנים יסכם על הפרויקטים עם ראשי הרשויות.