נתניהו: "נראה שליברמן מתואם עם המשותפת וכחול לבן"

רה"מ תקף את ליברמן בפתח ישיבת ממשלה: "שואף להקים ממשלת מיעוט של השמאל" • יו"ר ישראל ביתנו ביקש לתאם פגישות עם רה"מ ועם גנץ, ובהמשך השבוע ייפגש לבקשתו עם הנשיא

זמן צפייה: 02:12

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (ראשון) את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ואמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אני מקווה שזה לא כך, אבל נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן". בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו שהוא פנה ללשכת רה"מ וליו"ר כחול לבן בני גנץ על מנת לתאם עמם פגישות.

במקביל נמסר מדוברות בית הנשיא כי "בהמשך למגעים הקואליציוניים בין סיעות הכנסת ולבקשת ליברמן, נקבעה הבוקר פגישה בין נשיא המדינה וליברמן שתתקיים בצהריי יום רביעי הקרוב".

לכתבות נוספות בנושא >> 

רה"מ החליט: בנט ימונה לשר הביטחון, הליכוד והימין החדש יתאחדו

ליברמן יזהיר: "סכמו על אחדות – או שאאפשר הקמת ממשלה צרה"

במהלך המשא ומתן עם נתניהו: בנט ניסה להשיג סעיפים נוספים

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו
אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13


רה"מ המשיך והתייחס לאולטימטום שנתן אתמול ליברמן לפיו הוא יתמוך בצד שיתפשר ואיפשר הקמת ממשלת אחדות: "האולטימטום שמציע ליברמן לשני הצדדים כביכול, הוא אולטימטום לליכוד בלבד ולא לכחול לבן. לליכוד הוא אומר בצורה ברורה – 'לא אתן לכם להקים ממשלה צרה שתקום בתמיכה של ש"ס, יהדות התורה וימינה. אם תנבו להקים אצביע נגדכם'. אבל לכחול לבן הוא לא אומר שלא יתן להם להקים ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת".

"לנו הוא אומר פרקו את בלוק הימין, להם הוא לא אומר פרקו את הבלוק עם הרשימה המשותפת", המשיך נתניהו, "לפי מה שנראה ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי ושתהיה תלויה בהם בכל יום ובכל דבר".


"תחשבו איך תוכל לתפקד ממשלה שתשב בחדר הזה כשהמפתח לחדר נמצא בידי אחמד טיבי ואיימן עודה", המשיך, "ליברמן עצמו אמר שלשיטתו הם בכלל גיס חמישי ומקומם לא בכנסת ישראל. זה יהיה התסריט הגרוע והמסוכן ביותר למדינת ישראל. אני מצפה לשמוע מליברמן התחייבות ברורה לממשלה שתקום בקולותיהם של טיבי ועודה ותהיה תלויה בהם. אני מסכים עם ליברמן שאין צורך אמיתי לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות, אפשר וצריך להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה כפי שהציע הנשיא".

כאמור, ליברמן הודיע כי הוא מעוניין להיפגש עם נתניהו וגנץ בקרוב: "גרגרי שעון החול כמעט וסיימו את מסלולם ואנו לא ניתן לגנץ או לנתניהו להוביל אותנו למערכת בחירות שלישית, שהיא האפשרות הגרועה ביותר למדינת ישראל. אנחנו ב״ישראל ביתנו״ הבטחנו שנעשה כל שביכולתנו ונפעל בשקיפות מלאה להקמת ממשלת אחדות ליברלית רחבה. אם יש כאלה שלא מבינים שבמצב שנוצר, כל צד חייב לוותר למען האחדות ולמנוע מערכת בחירות בפעם השלישית, אין ברירה אלא להעמיד בפניהם את המציאות כפי שהיא, כי אני לא רואה דרך אחרת. פניתי הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו״ר כחול לבן בנימין גנץ לקביעת פגישה עם כל אחד מהם בנפרד, כשהמסר הוא ברור ומדוייק: גנץ יהיה חייב לקבל את מתווה הנשיא ולאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה כולל סוגיית הנבצרות ואילו ראש הממשלה נתניהו יהיה חייב להפרד מהגוש החרדי משיחי. כמו כן קבעתי ביום רביעי הקרוב פגישה עם נשיא המדינה".