ליברמן יזהיר: "סכמו על אחדות - או שאאפשר הקמת ממשלה צרה"

יו"ר ישראל ביתנו צפוי להעביר מסר לנתניהו ולגנץ לפיו יש להימנע מבחירות, ולכן עליהם לכונן ממשלת אחדות בהקדם - או שיסכים לממשלת מיעוט • שקד: "אין מיזוג עם הליכוד - נשארים עצמאיים"

זמן צפייה: 00:47

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צפוי להעביר מסר לבנימין נתניהו ולבני גנץ, לפיו יש להימנע מבחירות - ועל כן עליהם לסכם על אחדות בתוך זמן קצר. אחרת, כך הוא צפוי להזהיר - ייאלץ לאפשר הקמת ממשלה צרה.

עוד בחדשות 13:

נתניהו שוחח עם דרעי ונתן לו אישור לקדם יוזמת הבחירה הישירה

גנץ: בוחנים חלופות להקמת ממשלה אם המו"מ מול הליכוד לא יבשיל

רה"מ החליט: בנט ימונה לשר הביטחון, הליכוד והימין החדש יתאחדו

בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, בני גנץ | צילום: חדשות 13

בתוך כך, יו"ר הימין החדש איילת שקד התייחסה היום (שבת) בעמוד הפייסבוק שלה למינוי נפתלי בנט לשר הביטחון. "לאחר התייעצות שלנו הסכמנו שלעת הזו עבור המדינה נכון שיהיה שר ביטחון במשרה מלאה, על אחת כמה וכמה נפתלי בנט. לצערי הרב, יש סיכוי לא מבוטל שנגרר בפעם השלישית לבחירות ולכן זו יכולה להיות תקופה ארוכה". עוד כתבה השרה לשעבר: "הממשלה אותה אני שואפת שנקים היא ממשלת ימין עם ישראל ביתנו, אני עושה את כל מה שאני יכולה על מנת שזה יקרה".

"פנו אלי אנשים רבים ששואלים אותי כיצד ויתרתי על תפקיד שרה לתקופת המעבר והתשובה היא פשוטה: בנט ואני נכנסנו לפוליטיקה כדי להשפיע על המדינה ולשנות מה שצריך לשנות", כתבה שקד. "התפקידים הם האמצעי. כעת בהחלטה משותפת הגענו למסקנה שתפקיד שר הביטחון חשוב יותר מכל התפקידים האחרים. אין לזה קשר לתפקידים בממשלת הקבע, אם תקום כזו".

"לכל חברי בימין החדש, בבית היהודי ובליכוד ששואלים על שיתוף הפעולה בין הסיעות, אין מיזוג מפלגות כל מפלגה נשארת עצמאית ואין השלכות על העתיד שכמו שאתם רואים, בפוליטיקה הוא לא ברור והכול אפשרי".

Ayaelr
יו''ר הימין החדש איילת שקד

אתמול הציע ראש הממשלה  ליו"ר הימין החדש בנט למנותו לשר הביטחון - והאחרון הסכים להצעה. המינוי יובא לאישור הממשלה בישיבת הממשלה הקרובה. במהלך פגישת השניים בלשכת ראש הממשלה, הציע נתניהו כי בנט ושקד יקבלו את תיקי הרווחה והחקלאות - או את תיק הביטחון.

בנט הסכים כי במידה שתוקם ממשלה חדשה, כגון ממשלת אחדות רחבה או ממשלה צרה, ימונה אדם אחר לתפקיד שר הביטחון. עוד סיכמו השניים כי מפלגות הליכוד והימין החדש יקימו באופן מיידי סיעה משותפת בכנסת ה-22, והודיעו כי הם מתחייבים לפעול ביחד כסיעה משותפת לאורך כהונת הכנסת הנוכחית.

מכחול לבן נמסר בתגובה: "במקום לקדם את הממשלה שהעם בחר ורוצה - נתניהו ממשיך לבצר את בלוק החסינות ולהתבצר בו. מינוי 'חניך תורן' לתפקיד שר הביטחון הוא מעשה לא ראוי למערכת הכי רגישה במדינה ולמדינת ישראל. אבל כרגיל אצל נתניהו המינוי הציני של בנט נעשה מתוך אינטרס פוליטי צר ואישי ולא מתוך הסתכלות על טובת מערכת הביטחון ומדינת ישראל. למדינה מגיע ראש ממשלה ששם את ישראל לפני הכול".