ליברמן תקף את נתניהו: "מנסה לכפות הקמת ממשלת כפייה דתית"

יו"ר ישראל ביתנו התייחס לסרטון שפרסם רה"מ נגדו ונגד בכירי כחול לבן. "השתלחויות לא מסתירות את העובדה שנכשלת 3 פעמים להקים ממשלה". גנץ: "במקום לבזבז זמן על סרטונים, החזר את המנדט"

זמן צפייה: 00:24

הפלונטר הפוליטי: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס היום (ראשון) לסרטון שפרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעמוד הטוויטר שלו ובו טען כי ליברמן יחבור לממשלת מיעוט. הוא כתב: "הסרטון האחרון שלך מעיד יותר מכל על כך שאתה מוביל למערכת בחירות נוספת במקום להתמקד בהקמת ממשלת אחדות לאומית ליברלית רחבה. במקום לבוא בידיים נקיות, אתה מנסה לכפות הקמת ממשלת כפייה דתית".

עוד תקף ליברמן את ראש הממשלה ביחס לאי הקמת הממשלה, וכתב: "ההשתלחויות שלך באחרים, וההאשמות השווא שאתה מנסה להדביק לכל מי שחולק על דעתך, לא יכולות להסתיר את העובדה שנכשלת שלוש פעמים ברצף להקים ממשלה. במקום לקחת אחריות על כשלונותיך ועל אובדן תשעה מנדטים בבחירות, אתה פותח בקמפיין בחירות שלישי".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מתווה ליברמן: נתניהו יוותר על הבלוק, גנץ יקבל את הצעת הנשיא

ליברמן נגד הליכוד: "מירי רגב – בהמה במשרד התרבות"

חשש בכחול לבן: ליברמן יציע שנתניהו יכהן ראשון ברוטציה

"כל בר דעת מבין שאתה מוכן להקריב את רוב אזרחי המדינה לטובת קבוצה קטנה של עסקנים חרדים. זאת הסיבה שהחלטת להקפיא את מתווה הכותל שאתה בעצמך העברת בממשלה ברוב עצום, נסוגת מתמיכה בחוק הגיוס, למרות שהצבעת בעד החוק בקריאה ראשונה,  ולכן אתה גם נמנע מלהביא לאישור הממשלה את דו"ח ניסים, למרות שאתה מינית אותו לעמוד בראש הוועדה בנושא הגיור", המשיך ליברמן. עוד תקף יו"ר ישראל ביתנו את נתניהו בנושא העברת הכספים לרשות הפלסטינים, וכתב: " אתה מתכחש לעובדה שבמשך 23 שנה היית משתף הפעולה הראשי עם ערפאת, אחמד טיבי, הרש"פ, חמאס והרשימה המשותפת. לצערי גם בחודשים האחרונים, בהוראה ישירה שלך, מועברים מיליוני דולרים לטובת פעילי טרור ברצועת עזה".

בסיום דבריו, בירך ליברמן את נתניהו לרגל החג ויום הולדתו וכתב: "למרות כל האשמותיך, אני רוצה לברך אותך בחג סוכות שמח ולאחל לך, לרגל יום הולדתך ה-70 שיחול מחר, שתצליח להתגבר במהרה על העננה המשפטית שמעל ראשך, בריאות טובה ואריכות ימים".

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב אף הוא לסרטון ותקף את נתניהו. "נכשלת שוב בהקמת ממשלה, במקום לבזבז את הזמן על סרטונים, החזר את המנדט לנשיא ותן לנו להקים ממשלת אחדות ליברלית שתדאג לאזרחי ישראל", כתב גנץ.

בכיר כחול לבן, יאיר לפיד, התייחס גם הוא לפרסום של נתניהו, וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ככה נראה עמוד של מישהו שהציבור לא מעניין אותו. ככה נראה מישהו שעושה הכל כדי לדחוף שוב לבחירות".

כזכור, ביום שישי כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו על החשיבות בהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה ועל הסכנה, לדבריו, בהקמת ממשלת מיעוט הנשענת על הרשימה המשותפת - צעד שכינה כ"אנטי ציוני". רה"מ פנה לגנץ ואמר: "אל תיתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל".

נתניהו תקף בחריפות את הרשימה המשותפת בכלל ואת העומדים בראשה בפרט: "מנהיגיה וחבריה הבולטים הביעו שוב ושוב תמיכה בטרור, הערצה למחבלים, וסירבו לגנות פגיעה בחיילים ובאזרחים ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בהרמת כוסית לכבוד השנה החדשה | צילום: חדשות 13

"טיבי היה יועצו של יאסר ערפאת", המשיך נתניהו. "הוא מסרב לראות בחמאס ארגון טרור והצדיק את חטיפת חיילי צה"ל על ידי חזבאללה. איימן עודה רואה עצמו כחלק מהמאבק הלאומי הפלסטיני נגד ישראל ומסרב לגנות פגיעה בחיילים. טיבי ועודה הם הבולטים בחברי הרשימה, אך לצידם מכהנים חברי כנסת קיצוניים אף יותר".

"כיצד תוכל מדינת ישראל לפעול כנגד ארגוני הטרור, כשממשלתה תלויה בקולותיהם של טיבי ועודה? כיצד תוכל מדינת ישראל לפעול כנגד איראן וחזבאללה, כשח"כים המצדדים ותומכים בחזבאללה יכולים להפיל את הממשלה?". כתב נתניהו. "הקמת ממשלת מיעוט שנשענת על הרשימה המשותפת היא צעד אנטי-ציוני שיסכן את ביטחוננו".

עוד כתב ראש הממשלה כי "מצער שגנץ הולך שבי אחרי לפיד וליברמן. לפיד – שרק רוצה במפלתו. ליברמן – שהדבר האחרון שמעניין אותו זה דת ומדינה, אחרי שפעל ב-20 השנים האחרונות בשותפות הדוקה עם החרדים ושמונחה על ידי שיקולים משונים. גנץ, אל תיתן את ידך להקמת ממשלה מסוכנת לישראל".