המאבק על הקול הרוסי: נתניהו נפגש עם פעילי ישראל ביתנו לשעבר

ראש הממשלה והשר אלקין נועדו עם כ-25 נציגי המגזר הרוסי, שעבדו בעבר במפלגתו של ליברמן: "הוא רימה את בוחריו, אצלו מילה זה רק מילה ואפס מעשים". ישראל ביתנו: "נתניהו משדר פאניקה"

זמן צפייה: 01:23

ישראל בוחרת: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם 25 פעילי ישראל ביתנו לשעבר, כחלק מהמאבק נגד המפלגה על הקול הרוסי. בפגישה נכחו גם השר זאב אלקין, ואריאל בולשטיין, יועץ רה״מ למגזר הרוסי.

"אי אפשר להבין את ההצלחה של ישראל בלי הקליטה של למעלה ממיליון דוברי רוסית", אמר נתניהו במהלך הפגישה. "העלייה הרוסית לא הייתה נקלטת בשום אופן בלי פתיחת השוק. הרעיון לשלב את עולי בריה"מ לשעבר בתוך הפוליטיקה, הכלכלה, האקדמיה, היזמות - זה רעיון שבוער בי וזה חלק מהחזון שלי מאז ומתמיד".

לעוד כתבות בנושא:

חצה את הקווים: נאמנו לשעבר של ליברמן ייעץ לקמפיין הליכוד

ישראל ביתנו תוקפת: "רון קובי – מועמד קש של נתניהו ההיסטרי"

קובי על עתירת ליברמן לפסילתו: "חושש שיעברו אלינו מצביעים"

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו יחד עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, עם 25 נציגים של המגזר הרוסי
ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו יחד עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, עם 25 נציגים של המגזר הרוסי | צילום: חדשות 13

"ליברמן רימה את בוחריו. הוא הבטיח להם ממשלה בראשות נתניהו, ולא עשה את זה", הוסיף ראש הממשלה. "ליברמן אמר שיתמוך במפלגה שתקבל הכי הרבה מנדטים. אם גנץ יקבל יותר, ליברמן ילך לממשלה עם גנץ לפיד וברק".

השר אלקין אמר בפגישה: "יש פה אפשרות לבנות קבוצה גדולה וחזקה שתתמוך בנו בבחירות ותשפיע בתוך הליכוד. אנחנו בעידן חדש. אין יותר מפלגות מגזריות. הדרך לשנות את ישראל היא לפעול בתוך מפלגת השלטון כחלק אינטגרלי, כפי שהציבור דובר הרוסית השתלב בכל מגזר ומשפיע בכל דרך. הדרך להשפיע היא בשותפות אמיתית עם הליכוד - והשותפות הזאת מתחילה היום".

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו יחד עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, עם 25 נציגים של המגזר הרוסי
ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו יחד עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, עם 25 נציגים של המגזר הרוסי | צילום: חדשות 13

מישראל ביתנו נמסר בתגובה לפגישה: "אנו מקווים שנתניהו, שהוא ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות, ימלא קודם כול את תפקידיו הרבים וישקיע בביטחון המדינה, בתושבי הדרום ובצמצום הגרעון, את הזמן והמאמצים שהוא משקיע במתקפות והשמצות כנגד 'ישראל ביתנו'. טוב שנתניהו נזכר בקיומם של העולים מחבר העמים שלושה חודשים לפני הבחירות ומציף את פליטי 'ישראל ביתנו' בהצעות תעסוקה מגוונות. נתניהו משדר פאניקה כי הוא מבין שהגורם היחידי שימנע ממנו להקים ממשלת הלכה זאת רק 'ישראל ביתנו'.

ברקע הסכסוך בין המפלגות, בתקופה האחרונה, כזכור, נתניהו מנסה למשוך קולות שנחשבים חלק מבסיס המצביעים של ליברמן, לאור העובדה כי על פי הסקרים, מפלגת ישראל ביתנו מהווה לשון מאזניים בהרכבת הממשלה הבאה.

אתמול, חבר הכנסת לשעבר, רוברט אילטוב, נאמנו לשעבר של ליברמן, התמנה ליועץ לקמפיין הליכוד בנושא הקול הרוסי. בכנסת ה-20 שימש אילטוב ראש סיעת ישראל ביתנו בכנסת, אך לא נכלל ברשימת המפלגה לכנסת ה-21. בימים האחרונים פנו מהליכוד לאילטוב, והוא נענה להצעתם. מהליכוד נמסר בתגובה לדיווח: "איננו מתייחסים לצוות קמפיין הליכוד".