גנץ: "ניפגש מחר עם ליברמן - נהיה מוכנים לשקול פשרות מסוימות"

יו"ר כחול לבן התייחס למתווה יו"ר ישראל ביתנו בפתח ישיבת סיעתו וקרא לנתניהו: "שלח את הצוותים שלך ובוא ננהל מו"מ אמיתי" • ליברמן: "נצביע בעד ממשלת אחדות גם בלי להיות חברים בקואליציה"

זמן צפייה: 03:12

יו"ר כחול לבן בני גנץ נאם היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה והתייחס למתווה של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ואמר כי "ליברמן פנה אלי וביקש להיפגש בכדי לדון במתווה שהוא מציע להקמת ממשלת אחדות. קבענו להיפגש מחר ולדון על הצעתו, מתוך מטרה להתקדם לעבר ממשלת אחדות, כפי שהציבור רוצה. אנחנו נשמע את ליברמן, נהיה נכונים לשקול פשרות מסוימות - כל עוד הן יהיו אפשריות מבחינת תפיסת עולמנו".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20191111-1450' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_rjo9kk7j' duration='805'']

בסוף דבריו קרא גנץ לרה"מ בנימין נתניהו ואמר כי "כבר כמעט חודש שאתה מסרב לדון בסוגיות המהות שמטרידות את אזרחי ישראל. שלח את הצוותים שלך, ובוא נקיים סוף סוף משא ומתן ישיר, אמיתי וכן בין הליכוד לכחול לבן. בוא נדבר על מה שמעניין את אזרחי ישראל - ולא רק על מה שמעניין אותך. זו הציפייה של אזרחי ישראל משנינו, מכולנו, והם לא יסלחו לנו אם לא נעשה זאת".

בתוך כך, גם יו"ר ישראל ביתנו נאם בפתח ישיבת הסיעה שלו וקרא לנתניהו וגנץ להקים ממשלת אחדות, ואמר שיתמוך בה גם אם מפלגתו לא תהיה חלק ממנה: "יש לכם ביחד 65 מנדטים, אתם לא זקוקים לאף אחד. תקימו ממשלה. אם יש מחלוקת -תטילו מטבע. לא תרצו אותנו בקואליציה? אני מבטיח לכם, נצביע בעד ממשלת אחדות גם בלי להיות חברים בקואליציה​"

לכתבות נוספות בנושא >> 

סמוטריץ': "בנט מנסה לחבור לליכוד, קורא לשקד – שובי הביתה"

נתניהו: "נראה שליברמן מתואם עם המשותפת וכחול לבן"

גנץ: בוחנים חלופות להקמת ממשלה אם המו"מ מול הליכוד לא יבשיל

בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן
בני גנץ בישיבת סיעת כחול לבן | צילום: חדשות 13

ליברמן המשיך ואמר כי הוא "קורא לנתניהו ולגנץ להתעלות מנעל כל השיקולים האישיים והפרסונליים הזרים ולהקים ממשלת אחדות לאומית במהירות האפשרית. אין אסון גדול יותר מלהוביל את ישראל בעיניים פתוחות למערכת בבחירות שלישית. אני חוזר ואומר – כל מה שמפריד בין ממשלת אחדות לסיבוב שלישי – החלטה אחת של ראש הממשלה להיפרד מהגוש חרדי משיחי והחלטה אחת של גנץ לקבל את מתווה הנשיא".​

"במקרה ששני הצדדים יסרבו להקים ממשלת אחדות לאומית בטענות ובתירוצים שונים ומשונים - הם ישאו באחריות ואני מקווה שהציבור יתנהג בהתאם בקלפי", הוסיף.

אביגדור ליברמן בישיבת סיעה של ישראל ביתנו
אביגדור ליברמן בישיבת סיעה של ישראל ביתנו | צילום: חדשות 13

אתמול, נתניהו התייחס גם הוא למשאו ומתן המתנהל בימים אלו בניסיון להקים ממשלה ותקף את ליברמן: "אני מקווה שזה לא כך, אבל נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן". במקביל נמסר מדוברות בית הנשיא כי "בהמשך למגעים הקואליציוניים בין סיעות הכנסת ולבקשת ליברמן, נקבעה הבוקר פגישה בין נשיא המדינה וליברמן שתתקיים בצהריי יום רביעי הקרוב".

רה"מ המשיך והתייחס לאולטימטום שנתן אתמול ליברמן לפיו הוא יתמוך בצד שיתפשר ואיפשר הקמת ממשלת אחדות: "האולטימטום שמציע ליברמן לשני הצדדים כביכול, הוא אולטימטום לליכוד בלבד ולא לכחול לבן. לליכוד הוא אומר בצורה ברורה – 'לא אתן לכם להקים ממשלה צרה שתקום בתמיכה של ש"ס, יהדות התורה וימינה. אם תנבו להקים אצביע נגדכם'. אבל לכחול לבן הוא לא אומר שלא יתן להם להקים ממשלה צרה בתמיכת הרשימה המשותפת".

"לנו הוא אומר פרקו את בלוק הימין, להם הוא לא אומר פרקו את הבלוק עם הרשימה המשותפת", המשיך נתניהו, "לפי מה שנראה ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי ושתהיה תלויה בהם בכל יום ובכל דבר".