האם אורלי לוי תצליח לשכנע את תושבי בית שאן להצביע לעבודה?

בבחירות הקרובות התושבים יצטרכו להכריע בין שותפתו החדשה של עמיר פרץ, לבין אחיה, ראש העיר ז'קי לוי מהליכוד. לוי אבקסיס: "בעשור של נתניהו הפריפריה נזנחה" • הקולות שיכריעו - פרק 3

זמן צפייה: 08:20

במערכת הבחירות הקרובה העיר בית שאן תהיה חצויה בין שני האחים: אורלי לוי-אבקסיס שחצתה את הקווים וחברה למפלגת העבודה ואחיה, ראש העיר המכהן, ז'קי לוי, מקורבו של נתניהו ואיש הליכוד. באמצע ניצב האב, דוד לוי, אחד הסמלים של הליכוד.

בשתי מערכות הבחירות האחרונות 50 אחוזים מתושבי בית שאן שמו פתק מחל בקלפי. האם אורלי לוי תצליח לשבור את ההרגל הזה? האם היא תגרום לתושבים להצביע למפלגת העבודה שעדיין נחשבת כאן בחלקים גדולים לסדין אדום?

לכתבות נוספות בנושא: 

הקרב על הקול הרוסי: העולים שנקלעו למאבק בין נתניהו לליברמן

האם תושבי שדרות ימשיכו להצביע לליכוד למרות המצב הביטחוני?

משאל רחוב: כמה אנשים יצביעו בבחירות – ומה לדעתם תהיה התוצאה?

אורלי לוי אבקסיס בבית שאן
אורלי לוי אבקסיס בבית שאן | צילום: חדשות 13

אורלי לוי אבקסיס שהגיעה לביקור בעיר הולדתה התייחסה בריאיון לחדשות 13 להרגל של תושבי בית שאן לשים מחל בקלפי: "אני מבינה הצבעות מסורתיות שלפעמים משתרשות בגלל פחדים שהרבה פעמים אין קשר ביניהם לבין המציאות. אם מתסכלים על העשור האחרון של נתניהו, הפריפריה נזנחה".

רפאל רוימי הוא תומך באורלי לוי-אבקסיס מזה שנים. רוימי סיפר כי לדעתו "היא מקובלת כל עם ישראל" וכי "היא מכירה את נתניהו יותר מכולם ואם היא תהיה שרה היא תוכל להגיע להרבה הישגים". עם זאת, לא כל התושבים חשובים כמוהו. תושב תהעיר אף כינתה אותה "בוגדת" מכיוון שעברה לצד השני של המפה הפוליטית.

רחמים מלול הצהיר כי יצביע לליכוד אך לא יעשה זאת בלב שלם: "אני לא אוהב את ההתנהלות האישית של 'משפחת המלוכה' אבל אני אסתום את האף ואצביע לליכוד". יגאל אברג'יל טען כי החיבור בין עמיר פרץ ללוי-אבקסיס, שני ישראלים ממוצא מרוקאי, לא יתקבל טוב בקרב מצביעי העבודה המסורתים. "הגזענות לא נעלמה מן העולם, היא רק שינתה צורה". טען אברג'יל.