שקד: "הגוש מאוחד - אבל גם אופוזיציה היא אופציה"

יו"ר ימינה אמרה בריאיון ל"המטה המרכזי" שרוב הציבור רוצה את נתניהו כר"מ, ולדעתה הפתרון הוא "שכחול לבן יבינו את זה כמה שיותר מהר, או שליברמן יתעשת ויצטרף לממשלת ימין"

זמן צפייה: 09:05

יו"ר ימינה איילת שקד אמרה הערב (שבת) בריאיון ל"המטה המרכזי" כי אמנם גוש הימין מאוחד, אך יש חשש לבחירות שלישיות: "אנחנו צריכים להיות מוטרדים מזה שלא מצליחים להרכיב ממשלה. כאזרחית וכפוליטיקאית זה מטריד אותי. סיכמנו עם נתניהו וכל ראשי המפלגות ללכת יחד, וזה מה שהבטחנו לבוחרים – שנעשה כל מה שאפשר כדי להקים ממשלת ימין". עוד הוסיפה כי "יש סיכוי סביר בהחלט לבחירות שלישיות, ועלינו מוטלת המשימה למנוע את זה"

עם זאת, שקד אמרה כי "גם אופוזיציה זה אופציה. אם ייגזר עלי לשבת באופוזיציה, אני אהיה אופוזיציה לוחמת מימין". "אנחנו די בטוחים שהבלוק הזה יצוק עם בטון, וכדאי שכחול לבן יבינו את זה ויתחילו להתקדם אם הם רוצים ממשלה ושלא נידרדר לבחירות פעם שלישית. יש כאן אחריות, והיא בראש ובראשונה על בני גנץ ויאיר לפיד – שיבינו שאנחנו גוש של 55 חברי כנסת, והם צריכים למצוא את הדרך לעבוד ביחד עם הגוש הזה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

שבוע בדרכים עם איימן עודה – שחוגג ניצחון סמלי על נתניהו

כחול לבן: "מטרת תנאי הליכוד – לגרור לבחירות שלישיות"

ממשלה צרה, אחדות – או בחירות? אלה התרחישים האפשריים

Ayaelr
יו''ר ימינה איילת שקד

"אנחנו התחייבנו להישאר ביחד", הוסיפה יו"ר ימינה, "55 מנדטים מהציבור בחרו בנתניהו כראש ממשלה. שכחול לבן יפנימו את זה כמה שיותר מהר ויביאו לפתרון. אגב, יש עוד פתרון – שליברמן יתעשת ויצטרף לממשל הימין".

כשרת המשפטים לשעבר, שקד התייחסה לבקשה של ראש הממשלה להעביר את השימוע בתיקיו בשידור חי – בקשה שנדחתה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. "זה רעיון מקורי. הוא ביקש והיועץ סירב ופה זה נגמר. אני חושבת שראש הממשלה יציג את העמדה שלו לציבור, שראוי שישמע את זה".

לבסוף, על היחסים האישיים עם ראש הממשלה נתניהו, יו"ר ימינה אמרה: "אנחנו עובדים ביחד בצורה טובה. נכנסתי למשרד שלו אחרי קמפיין בחירות שלא היה פשוט מבחינתו ומבחינתו, ודיברנו כרגיל. שנינו אנשים ענייניים שיודעים שצריך לעבוד ביחד".