לאחר שקרא לו "עבריין מין": גבאי יפצה את ברושי ב-40 אלף שקלים

במסגרת הסכם הפשרה בין יו"ר העבודה לחבר מפלגתו לשעבר, גבאי התנצל על דבריו, שנאמרו כזכור בעקבות פרסום חדשות 13 כי אישה טענה שברושי תקף אותה מינית. "לא היה מקום לשימוש בביטוי"

זמן צפייה: 01:48

יו"ר העבודה אבי גבאי יפצה את חבר הכנסת לשעבר איתן ברושי ב-40 אלף שקלים, ויתנצל בפניו על שכינה אותו "עבריין מין" – כך נקבע היום (שני) במסגרת הסדר פשרה בין השניים. כזכור, דבריו של גבאי נאמרו בחודש יולי בעקבות פרסום חדשות 13, אודות אישה שטענה כי ברושי תקף אותה מינית לפני כ-15 שנים.

גבאי מיהר להתנצל וצייץ בטוויטר "בעבר פרסמתי הודעה שבמסגרתה כיניתי את איתן ברושי 'עבריין מין' והודעתי על השעייתו מפעילות במפלגה. ברצוני להודיע שאני חוזר בי מהדברים שפרסמתי ומתנצל בפני איתן ברושי ומשפחתו. לא היה שום מקום והצדקה לשימוש בביטוי זה".

לכתבות נוספות בנושא: 

"התעוררה כשלשונו בפיה - והדפה אותו": עדות חדשה נגד ח"כ ברושי

יחימוביץ': "אם ברושי יתבע דיבה - זה יהפוך למצעד משפיל ומבזה"

"לינץ' מכוער": ברושי הגיש תביעה בסך 300 אלף שקלים נגד גבאי

איתן ברושי
איתן ברושי | צילום: חדשות 13

עורך דינו של ברושי, אילן בומבך הגיש בחודש אוגוסט תביעת לשון הרע בסך 300 אלף שקלים נגד גבאי לאחר שהאחרון סירב להתנצל או להבהיר שלא התכוון לברושי ספציפית כשצייץ שאין מקום בכנסת לעברייני מין. גבאי מסר בתגובה לאחר הגשת התביעה: "מרחב ציבורי בטוח ומוגן לנשים היא מטרה שנמשיך להילחם עליה. ניסיונות הפחדה לא ישפיעו".

בתביעה נטען כי גבאי "ערך משפט שדה מחפיר שהסתיים במהרה בלינץ' מכוער", ו"רמס את שמו הטוב לעיני המדינה כולה". עוד נטען כי יו"ר המחנה הציוני "החליט ליישר קו עם הרוח הרדיקלית שנושבת כיום בחלקים מסוימים בסיעה, והחליט מתוך שיקולים זרים ומניעים לא ברורים להדגים כי הוא הקיצוני ביותר מביניהם".

בכתב התביעה עוד צוין כי גבאי, שלא שהה בארץ בעת פרסום הפרשה, לא שוחח עם המתלוננת ואף לא עם ברושי לפני שהתבטא בנושא. כמו כן, צוין בתביעה כי גבאי לא התייחס פומבית לחקירה נגד דוברתו, מאי אוסי, בחשד שזייפה מסמך ביטחוני, כפי שפורסם בחדשות עשר.

אבי גבאי
אבי גבאי | צילום: החדשות 13

כזכור, בחודש יולי האחרון הודיע גבאי כי הודיע לאיתן ברושי על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, לאחר שנשלח אליו מכתב מאישה שטוענת שהותקפה מינית על ידי ח"כ ברושי כשהיו יחד בסמינר. "דרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת. אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת", אמר גבאי. "לא נסבול התנהגות שכזו, שסותרת כל ערך של כבוד בסיסי כלפי נשים", הוסיף.

עוד קודם לכן פורסם כי ברושי נגע בישבנה של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין. בעת סיור שטח שערכה לאחרונה סיעת המחנה הציוני, נגע ח"כ איתן ברושי בישבנה של ח"כ אילת נחמיאס-ורבין, והתנצל על כך. לאחר המעשה יידעו חברי כנסת מהמפלגה את היו"ר אבי גבאי באירוע, והוא ביקש מברושי להתנצל. ברושי ונחמיאס-ורבין שוחחו, ברושי התנצל והם סיכמו לשים את האירוע מאחוריהם.