הממשלה אישרה: מצב החירום שמגביל מחאות לק"מ מהבית הוארך בשבוע

ברקע המשך גל המחאות נגד נתניהו במאות מוקדים ברחבי הארץ, השרים אישרו במשאל טלפוני כי ההגבלות, שאוסרות לעבור את טווח הקילומטר ממקום המגורים, יימשכו עד לתאריך 13 באוקטובר

זמן צפייה: 00:20

הממשלה אישרה אמש (רביעי) במשאל טלפוני את המשך הסגר ומצב החירום עד לתאריך 13 באוקטובר. בכך, ההנחיות שאוסרות יציאה מהבית למרחק של יותר מקילומטר ומגבילות את ההפגנות יימשכו שבוע נוסף. כמו כן, אסורה התקהלות של יותר מ-20 איש בשטח פתוח ו-10 בתוך מבנה סגור. חל איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר. מותרת יציאה מהבית כדי לקנות מזון, תרופות ואופטיקה. פעילות ספורטיבית מתאפשרת רק עם המשפחה הגרעינית.

מי שיכולים לעבור את מגבלת היציאה מהבית הם עובדים בעלי אישור עבודה, חיילים בדרכם לבסיס או כאלה שיוצאים מהבית למען קבלת טיפול פסיכולוגי ורפואי, או על מנת לסייע לאדם שסובל מקושי או מצוקה, לתרום דם או לצורך טיפול בבעל חיים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עדויות: השרה גמליאל הגיעה לכנסת בשבוע שעבר למרות שחשה ברע

השוטרת שספגה מאמיר השכל הערה גזענית צפויה להגיש תלונה

אלפים מפגינים במאות מוקדים: גל המחאות ברחבי הארץ נמשך

חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה
חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה | צילום: רויטרס

מי שעוד מורשים לעבור את מרחק הקילומטר הם אלה שיוצאים להלווייה או ברית של בן משפחה קרוב, נשים שהולכות לטבול במקווה, הורים גרושים שצריכים להעביר את ילדיהם מאחד לשני, כאלה שעוברים דירה או מי שהולך לבקר בעלי מוגבלות במסגרות רווחה.

מוקדם יותר היום הפגינו אלפי ישראלים מפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במאות מוקדים ברחבי הארץ. בשונה מאירועי המחאה בימים הקודמים, המשטרה לא נכנסת למוקדי ההפגנה, אלא נערכת מסביבם כדי לסכל צעדות בתוך הערים. למרות זאת, בתל אביב החלה צעדה של המוחים.