אלפים הפגינו במאות מוקדים: גל המחאות ברחבי הארץ נמשך

גם הערב ישראלים רבים יצאו להפגין נגד רה"מ בצמתים ובגשרים הקרובים למקום מגוריהם. בשונה מהרגיל, המשטרה אינה נכנסת למוקדי ההפגנות, אלא נערכת מסביב, כדי לסכל צעדות בתוך הערים

זמן צפייה: 03:14

המחאה נגד נתניהו: אלפי ישראלים הפגינו הערב (שלישי) נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו במאות מוקדים ברחבי הארץ. בשונה מאירועי המחאה בימים הקודמים, המשטרה לא נכנסה למוקדי ההפגנה, אלא נערכה מסביבם כדי לסכל צעדות בתוך הערים. למרות זאת, בתל אביב החלה צעדה של המוחים.

שלשום עצרה המשטרה 38 מפגינים בתל אביב, לאחר שהתעמתו עם המשטרה בעת המחאה. כמו כן, מאות קנסות חולקו על הפרת הגבלות הסגר חולקו. על פי הודעת המשטרה, "מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים, ונקטו באלימות פיזית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שר האוצר: בקרוב ישולמו מענקים נוספים לעצמאים ומובטלים

עדויות: השרה גמליאל הגיעה לכנסת בשבוע שעבר למרות שחשה ברע

דיווח: ראש השב"כ אירח בסוכות בני משפחה – בניגוד להנחיות

הפגנה נגד ראש הממשלה בתל אביב
הפגנה נגד ראש הממשלה בתל אביב | צילום: רויטרס

ההפגנות התקיימו בכבישים ובמוקדים שונים ברחבי הארץ אחרי שאושרה ההגבלה, לפיה מותר להפגין במרחק של עד קילומטר מהבית. "את המחאה הזו לא ניתן יהיה לעצור היא תתעצם ותעלה עד שביבי יפנה את הבית בבלפור ואת כסאו", נמסר מתנועת "אין מצב" הלוקחת חלק בהפגנות בבלפור.

מפגינים ברמת החייל בתל אביב טענו כי אחת המפגינות הותקפה. לטענתם, היא עמדה עם זמבורה, כשאדם דחף לה את הזמבורה לפנים והרביץ לה. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב. החשוד בתקיפה צעד עם אשתו ועגלת תינוק, ובשלב כלשהו תקף את המפגינה בפניה. הרקע עדיין לא ברור, אך התוקף אמר לשוטרים שהרקע הוא אישי, אם כי לא ברור אם יש היכרות מוקדמת בין השניים. המפגינים התקשרו למשטרה ושני מפגינים הלכו בעקבות התוקף כדי לצלם אותו וכדי שלא יברח. השוטרים שהגיעו עצרו לחקירה גם את החשוד וגם את שני המפגינים.

לטענת מארגני ההפגנות, אירועים אלימים נוספים נרשמו במוקדים שונים ברחבי הארץ. בפרדס חנה הותקף מפגין ושבר את היד, וכעבור זמן קצר עצרה המשטרה צעיר בן 25 תושב העיר בחשד למעורבות בתקיפה. וברמת גן ובחולון נזרקו בקבוקי זכוכית על מפגינים. בשכונת קריית יובל בירושלים קשישה בת 81 הופלה על המדרכה ופעיל נפגע מבעיטה ואגרוף. בחיפה: חזיר הושלך לעבר מפגינים.