ראשי המסחר לממשלה: לא להטיל עוצר בפורים לפני 22:00

לקראת ישיבת הממשלה שתדון בהחמרת ההנחיות בחג, פורום ראשי המסחר פנה לשרים ודרש שההגבלות לא יתחילו בשעה 20:00, כפי שתוכנן, אלא מאוחר יותר. "כל בר דעת יודע שהמסיבות מתחילות קרוב לחצות"

זמן צפייה: 01:09

פורום ראשי המסחר פנה הבוקר (שלישי) לממשלה ודרש כי העוצר בחג הפורים לא יתחיל לפני השעה 22:00 בלילה. זאת, לקראת ישיבת הממשלה בהמשך היום שצפויה לדון בהחמרת ההגבלות בחג. "החלטה זו שוב תגרום לפגיעה מהותית במסחר שזה עתה החל להתאושש אחרי יותר מ-190 ימי סגר", נכתב בהודעת הפורום. "אם מטרת העוצר היא למנוע מסיבות והתקהלויות, הרי כל בר דעת יודע שאלו מתחילות קרוב לחצות".

אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה כי ביקש ממשרד הבריאות ומהמל"ל להכין מתווה להגבלות בחג פורים, כדי למנוע את התפשטות מגפת הקורונה, כפי שהיה בשנה שעברה. לדבריו, זו תוכנית "שמצד אחד תאפשר לחגוג ומצד שני להישמר מפני עליית התחלואה - אנחנו חייבים לעשות הכל לעבור את פורים במינימום תחלואה".

מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר
מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר | צילום: רויטרס

בתוך כך, בפני השרים הונחה הצעה לעוצר לילי בחג, מיום חמישי עד ליום ראשון, וכאמור, הם ידונו בה בהמשך היום. המטרה היא לא לפגוע בפעילות הכלכלית, אלא לצמצם את ההתקהלויות. הצעדים שייבחנו: איסור על יציאה מהבית בלילה למעט לתפילה, צמצום משמעותי של התחבורה הציבורית, ביטול כל המסיבות ואירועי העדלאידע למעט מסיבות תחפושות בבתי הספר שבהם יש לימודים. כמו כן, קריאות מגילה יתקיימו בקפסולות של עשרה מתפללים בלבד, ותותר ארוחות חג בחיק המשפחה הגרעינית בלבד. מעבר לכך, ככל הנראה יחול איסור הגעה על קבר הרשב"י.

במקביל, אתמול סיכמו ראש הממשלה, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב כי החל מהשבוע הבא, רק 200 ישראלים יורשו להיכנס ארצה מדי יום. נתב"ג, כידוע, עדיין סגור ולמעט מקרים חריגים - כמעט ולא מותרת כניסה לישראל.

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

הסיבה להחלטה באה בשל החשש מפני חדירת מוטציות של הקורונה לשטח הארץ, וברקע חובת הבידוד במלונית - שתפוג היום בחצות. יש לציין כי ועדת החוקה הייתה אמורה להתכנס במהלך היום ולהאריך את חובת הבידוד עבור הבאים ארצה, אולם הדיון בוטל ומכאן, שחובת הבידוד תבוטל גם היא, כאמור, בחצות.

במשרד התחבורה הבהירו כי כניסת הישראלים תצומצם למינימום, למעט מקרים הומניטריים דחופים בלבד, וזאת "עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת הבידוד במלונית", לשון ההודעה. לאור הסיכום, קראו במשרד התחבורה לכל מי שמתכנן לצאת מהארץ בימים הקרובים, "לשקול את נחיצות היציאה לנוכח ההגבלות הצפויות על חזרתם".

ההחלטה של השלושה בעצם מצמצמת את החלטת הקבינט מהשבוע שעבר, לפיה בכל יום יוכלו להיכנס לישראל בין 1,000 ל-2,000 בני אדם בטיסות שאותם יפעילו - לפי מכרזים, גם חברות תעופה ישראליות וגם חברות תעופה זרות. אלא שאז, עדיין חלה חובת הבידוד במלונית וכעת, כאמור, היא עתידה להתבטל.