נתניהו: "נכין מתווה הגבלות לפורים כדי למנוע עלייה בתחלואה"

רה"מ הודיע בישיבת הממשלה כי משרד הבריאות והמל"ל יגבשו תוכנית במטרה לצמצם את ההתקהלויות והתפשטות המגפה בימי החג. בין היתר נבחנת האפשרות להטיל עוצר לילי מיום חמישי עד ראשון

זמן צפייה: 08:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בישיבת הממשלה כי ביקש ממשרד הבריאות ומהמל"ל להכין מתווה להגבלות בחג פורים, כדי למנוע את התפשטות מגפת הקורונה, כפי שהיה בשנה שעברה. לדבריו, זו תוכנית "שמצד אחד תאפשר לחגוג ומצד שני להישמר מפני עליית התחלואה - אנחנו חייבים לעשות הכל לעבור את פורים במינימום תחלואה".

בתוך כך, בפני השרים הונחה הצעה לעוצר לילי בחג, מיום חמישי עד ליום ראשון, והם ידונו בה מחר. המטרה היא לא לפגוע בפעילות הכלכלית, אלא לצמצם את ההתקהלויות. הצעדים שייבחנו: איסור על יציאה מהבית בלילה למעט לתפילה, צמצום משמעותי של התחבורה הציבורית, ביטול כל המסיבות ואירועי העדלאידע למעט מסיבות תחפושות בבתי הספר שבהם יש לימודים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כמו כן, קריאות מגילה יתקיימו בקפסולות של עשרה מתפללים בלבד, ותותר ארוחות חג בחיק המשפחה הגרעינית בלבד. מעבר לכך, ככל הנראה יחול איסור הגעה על קבר הרשב"י.

נתניהו התייחס בישיבת הממשלה גם למצבע החיסונים, ואמר: "חשוב שגם בני מתחת ל-50 יתחסנו, המחלה פוגעת בעיקר בהם. גם בילדים. אני שומע ידיעות שקריות שיש מחזור בחיסונים - זה שקר. אנחנו המדינה היחידה בעולם שנוכל לחסן את כל האזרחים. המגפה עדיין פה, המוטציה הבריטית מכה בצעירים".

שוטר במחסום משטרתי | צילום: רויטרס, ארכיון

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 3,041 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף מפרוץ המגפה עלה ל-752,398 בני אדם. כעת בארץ, 39,640 חולים פעילים, בהם 838 במצב קשה, מתוכם 275 שמחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עלה ל-5,585.

אתמול בוצעו 50,020 בדיקות - 6.3% מהן יצאו חיוביות. כמו כן, 1,310 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 1,386 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד. בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, כאשר עד כה חוסנו 4.3 מיליון איש במנה הראשונה, מהם כ-3 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה.

בתוך כך, מוקדם יותר היום סיכמו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושרת התחבורה מירי רגב כי החל מהשבוע הבא, רק 200 ישראלים יורשו להיכנס ארצה מדי יום. נתב"ג, כידוע, עדיין סגור ולמעט מקרים חריגים - כמעט ולא מותרת כניסה לישראל.

נוסעת בנמל התעופה בן גוריון, הריק מאנשים בשל מגפת הקורונה | צילום: רויטרס

הסיבה להחלטה באה בשל החשש מפני חדירת מוטציות של הקורונה לשטח הארץ, וברקע חובת הבידוד במלונית - שתפוג היום בחצות. יש לציין כי ועדת החוקה הייתה אמורה להתכנס במהלך היום ולהאריך את חובת הבידוד עבור הבאים ארצה, אולם הדיון בוטל ומכאן, שחובת הבידוד תבוטל גם היא, כאמור, בחצות.

במשרד התחבורה הבהירו כי כניסת הישראלים תצומצם למינימום, למעט מקרים הומניטריים דחופים בלבד, וזאת "עד למציאת פתרון טכנולוגי או השבת הבידוד במלונית", לשון ההודעה. לאור הסיכום, קראו במשרד התחבורה לכל מי שמתכנן לצאת מהארץ בימים הקרובים, "לשקול את נחיצות היציאה לנוכח ההגבלות הצפויות על חזרתם".

ההחלטה של השלושה בעצם מצמצמת את החלטת הקבינט מהשבוע שעבר, לפיה בכל יום יוכלו להיכנס לישראל בין 1,000 ל-2,000 בני אדם בטיסות שאותם יפעילו - לפי מכרזים, גם חברות תעופה ישראליות וגם חברות תעופה זרות. אלא שאז, עדיין חלה חובת הבידוד במלונית וכעת, כאמור, היא עתידה להתבטל.