מי יהיה האזרח מס' 1? היממה הגורלית של המועמדים לנשיאות

אור הלר ליווה את האם השכולה זוכת פרס ישראל ואת יו"ר הסוכנות היהודית בישורת האחרונה של המרוץ, לפני שחברי הכנסת יקבעו מי מהם ייכנס לבית הנשיא. וגם: האם הם יתמכו בחנינה לנתניהו?

זמן צפייה: 06:41

בעוד פחות מ-24 שעות כולנו נדע מי יהיה הנשיא ה-11 של מדינת ישראל, כאשר בשעות הצהריים 120 חברי הכנסת יצביעו ויכריעו אם להעניק את התפקיד למרים פרץ או ליצחק (בוז'י) הרצוג. הבוקר (שלישי), השניים הסתובבו במסדרונות המשכן בניסיון לקושש קולות אחרונים לפני פתיחת הקלפיות.

מצד אחד האם השכולה שאיבדה את שני בניה, אשת חינוך שעלתה ממרוקו ונכנסה ללב של כל כך הרבה ישראלים, ומהצד השני הבן של הנשיא חיים הרצוג, הנכד של הרב הראשי הראשון לישראל, השר לשעבר ויו"ר הסוכנות הנוכחי, שהתמודד בעבר על ראשות הממשלה מטעם מפלגת העבודה.

אם פרץ תיבחר, היא גם תהיה האישה הראשונה שתיכנס לבית הנשיא מאז קום המדינה. הבוקר, פרץ נשמעה נרגשת במיוחד, והודתה שלא האמינה שהילדה "שבאה ממרוקו להורים שלא יודעים קרוא וכתוב, שגדלה במעברה וניקתה בתים עד גיל 20", כפי שתיארה את עצמה, תגיע למעמד המכבוד. "הנה אני פה, מהכוח של האזרחים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסתמן: בעקבות הפרת ההנחיות בפורים – חלק מההקלות הבאות יידחו

לקראת ממשלת שינוי: משבר תיק החקלאות בדרך לפתרון

ראש המוסד הנכנס: איראן מתקדמת לגרעין, בחסות ההסכם – ובלעדיו

מרים פרץ
מרים פרץ | צילום: חדשות 13

ולמרות שבקרב עובדי הכנסת נראה כי פרץ היא המועמדת המועדפת - אצל חברי הכנסת התמונה שונה לגמרי. "אני חושבת שבוז'י ינצח", אמרה ח"כ מירב בן ארי ממפלגת יש עתיד, שהסבירה כי לדעתה, "חברי הכנסת מבינים שיש לו את כל מה שצריך בקורות החיים כדי להיות נשיא מדינה מצוין".

גם אמילי מואטי מהעבודה דיברה בשבחו של הרצוג, וגילתה כי בכוונתה להצביע לו "על רקע החברות העמוקה שלנו וגם כי אני חושבת שהוא מדינאי חשוב ושהוא יהיה נשיא נהדר כמו שהוא יו"ר סוכנות נהדר. יש משהו באישיות שלו שגורם לך לחבב אותו מייד", הוסיפה מואטי. "משהו בו מרחיב לך את הלב".

יצחק (בוז'י) הרצוג
יצחק (בוז'י) הרצוג | צילום: חדשות 13

בשביל לנצח, פרץ או הרצוג יצטרכו לקבל 61 קולות. אם אף אחד מהם לא ישיג את הרוב הנדרש, יהיה סבב נוסף של הצבעה, ואז - מי שיקבל יותר קולות ינצח. במקרה של תיקו - תתקיים הצבעה שלישית.

יום לפני ההכרעה, השניים אומנם סירבו לגלות מה יעשו אם יתבקשו להעניק חנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו ומה עמדתם לגבי גוש השינוי, אבל על שאלה אחת הרצוג דווקא כן הסכים להשיב: האם בתור נשיא הוא יישאר "בוז'י", או שבשל התפקיד, לא ניתן יהיה אלא לקרוא לו בשמו המלא יצחק הרצוג? בדיוק כמו במקרה של הנשיא היוצא, "רובי נשאר רובי, ובוז'י נשאר בוז'י".