בכיר ברשות: "נמשיך לשלם למשפחות השהידים – שוקלים כיצד להגיב"

חוסיין א-שייח, השר שאחראי לקשרים עם ישראל, הגיב על ההחלטה לקזז 149 מיליון שקל מהמיסים שיועדו עבור הרשות הפלסטינית: "זו הסלמה במצור הכלכלי. נמשיך לשלם הקצבאות - יהיה המחיר אשר יהיה"

זמן צפייה: 01:20

חוסיין א-שייח, השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית שאחראי גם על הקשרים עם ישראל, התייחס היום (שני) להחלטת הקבינט לקזז כפסים שיועדו עבור הרשות ואמר כי "מדובר בהסלמה במצור הכלכלי. נמשיך לשלם קצבאות למשפחות השהידים והפצועים - יהיה המחיר אשר יהיה". עוד ציין כי "ההנהגה הפלסטינית בוחנת כיצד להגיב".

אתמול, כזכור נודע כי ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני מפני ההשלכות של קיזוז כספי המסים הפלסטינים, כפי שמסרו שני שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט. ארגמן אמר בישיבה כי קיזוז הכספים הוא מהלך שנקבע בחוק ואי אפשר להתעלם ממנו, אך למהלך עלולה להיות השפעה שלילית על הקשרים עם הרשות הפלסטינית.

כתבות נוספות בנושא >>

הקבינט אישר קיזוז 149 מיליון שקלים מכספי המסים של הרשות

ראש השב"כ הזהיר: "קיזוז הכספים מהרשות עלול להתסיס את השטח"

משרד הפנים בעזה: "עצרנו חוליה מהרשות שעקבה אחרי אבו אל-עטא"

ראש השב''כ נדב ארגמן
ראש השב''כ נדב ארגמן | צילום: חדשות 13

"קיזוז הכספים עלול לגרום לתסיסה בשטח", אמר ראש השב"כ לשרים. "הממשלה צריכה להחליט איזה סוג של מערכת יחסים היא רוצה שתהיה לה עם הרשות הפלסטינית". בשב"כ ובלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

במהלך הישיבה עדכן היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת את שרי הקבינט על עקרונות הסכם הפסקת האש ארוך הטווח המתגבש עם חמאס. גורמים שהשתתפו בישיבה אמרו כי לא התקיים דיון משמעותי בנושא ולא התקבלו החלטות, וישיבה נוספת של הקבינט נקבעה ליום רביעי כדי להשלים את הדיון בנושא.

ע"פ החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני, הסכום יקוזז ב-12 פעימות מדי חודש בשנה הקרובה. גובה הקיזוז נקבע בהתאם לדו"ח שהציג בנט, לפיו הרשות הפלסטינית העבירה ב-2018 סכום זהה למשפחות מחבלים.

בפברואר 2019 החליט הקבינט לקזז 500 מיליון שקלים מכספי המסים הפלסטינים - הסכום שהרשות העבירה כקצבאות לאסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל במהלך 2018. שני המהלכים הם יישום של חוק לקיזוז כספי משכורות מחבלים שעבר בכנסת עוד ב-2018.