ראש השב"כ הזהיר: "קיזוז הכספים מהרשות עלול להתסיס את השטח"

שני שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני סיפרו כי נדב ארגמן התריע מפני השלכות קיזוז המסים הפלסטיניים: "הממשלה צריכה להחליט איזה סוג של מערכת יחסים היא רוצה שתהיה לה עם הרשות"

זמן צפייה: 01:20

ראש השב"כ נדב ארגמן הזהיר היום (ראשון) בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני מפני ההשלכות של קיזוז כספי המסים הפלסטינים - כך לפי שני שרים שהשתתפו בישיבת הקבינט. ארגמן אמר בישיבה כי קיזוז הכספים הוא כתוצאה מחוק ואי אפשר להתעלם ממנו, אך למהלך עלולה להיות השפעה שלילית על הקשרים עם הרשות הפלסטינית.

"קיזוז הכספים עלול לגרום לתסיסה בשטח", אמר ראש השב"כ לשרים. "הממשלה צריכה להחליט איזה סוג של מערכת יחסים היא רוצה שתהיה לה עם הרשות הפלסטינית". בשב"כ ובלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים.

במהלך הישיבה עדכן היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת את שרי הקבינט על עקרונות הסכם הפסקת האש ארוך הטווח המתגבש עם חמאס. גורמים שהשתתפו בישיבה אמרו כי לא התקיים דיון משמעותי בנושא ולא התקבלו החלטות, וישיבה נוספת של הקבינט נקבעה ליום רביעי כדי להשלים את הדיון בנושא.

עוד בחדשות 13:

משרד הפנים בעזה: "עצרנו חוליה מהרשות שעקבה אחרי אבו אל-עטא"

הקבינט אישר קיזוז 149 מיליון שקלים מכספי המסים של הרשות

דיווח: ישראל סיכמה עם חמאס על כניסת 5,000 פועלים פלסטינים

בנימין נתניהו ונדב ארגמן
בנימין נתניהו ונדב ארגמן | צילום: תקשורת שב''כ

מוקדם יותר היום, כאמור, אישר הקבינט המדיני-ביטחוני קיזוז של 149 מיליון שקלים מכספי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. הסכום יקוזז ב-12 פעימות מדי חודש בשנה הקרובה.

גובה הקיזוז נקבע בהתאם לדו"ח שהציג שר הביטחון נפתלי בנט, לפיו הרשות הפלסטינית העבירה במהלך 2018 סכום זה למחבלים פצועים ולמשפחות של מחבלים שנהרגו במהלך פיגועים.

בפברואר 2019 החליט הקבינט לקזז 500 מיליון שקלים מכספי המסים הפלסטינים - הסכום שהרשות העבירה כקצבאות לאסירים פלסטינים בבתי הכלא בישראל במהלך 2018. שני המהלכים הם יישום של חוק לקיזוז כספי משכורות מחבלים שעבר בכנסת עוד ב-2018.