בכירים במשטרה נגד אוחנה: "מתערב בעבודה למרות שזה לא תפקידו"

פרסום ראשון: גורמים בכירים תקפו את השר לביטחון הפנים על רקע התנהלותו בנושא ההפגנות, והצהירו: "בא להרוס את המשטרה כפי שהרס את משרד המשפטים". עוד טענו: "מנסה לסכסך בין ראשי המחוזות"

זמן צפייה: 01:58

פרסום ראשון: בכירים במשטרה תקפו היום (ראשון) את השר לביטחון הפנים על רקע התנהלותו בנושא ההפגנות נגד נתניהו, והצהירו: "הוא מנסה כל יום להתערב בעבודת המשטרה בשטח למרות שזה לא תפקידו - הוא בא להרוס את המשטרה בדיוק כפי שהרס את משרד המשפטים".

"בשבועות האחרונים השר אוחנה מנסה לחלחל לבכירי המשטרה אפס סובלונת כלפי המפגינים", המשיכו. "הציוץ שלו בסוף השבוע שעבר נועד להעביר מסר גם לשוטרים בשטח שצרייכם לנקוט ביד קשה מאוד נגד המפגינים. הוא מנסה לסכסך בין ראשי המחוזות, והמרוץ למפכ"לות משחק לטובתו".

עוד בחדשות 13:

מ"מ המפכ"ל: "לא נתעלם מהפרות חוק בוטות במחאות ובכל מקום אחר"

עימותים בהפגנות בתל אביב: 38 נעצרו, מאות קנסות חולקו

אמיר אוחנה
אמיר אוחנה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום השיב מ"מ המפכ"ל מוטי כהן לביקורת על התנהלות המשטרה בהפגנות ונתן גיבוי לכוחות הביטחון. "תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור וגם כשאינם לטעמם או לרוחם של מפריו", אמר. "לצערי יש מי שמפרים את החוק ולא נשמעים להוראות השוטרים, לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות, במחאות ובכל מקום אחר".

לדברי כהן, "אנו ניצבים בשעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו. אני מחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים שניצבים מול אתגרים מורכבים ומשימות רבות נוכח חוסר הערכה מתמשך". מ"מ המפכ"ל המשיך וקרא לציבור להישמע להוראות השוטרים, והוסיף כי "נמשיך לבצע את תפקידנו באופן מקצועי וענייני וללא מורא".

עימותים בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב
עימותים בהפגנה בכיכר הבימה בתל אביב | צילום: חדשות 13

הלילה עצרה המשטרה 38 מפגינים בתל אביב, לאחר שהתעמתו עם המשטרה בעת המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. כמו כן, מאות קנסות חולקו על הפרת הגבלות הסגר חולקו. על פי הודעת המשטרה, "מפגינים רבים הפרו את הסדר, חסמו צירים, התעלמו מהוראות השוטרים, ונקטו באלימות פיזית ומילולית. חלקם הגדול הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור".