סעודיה מקדמת הסכמים עם ישראל במדינות ערביות נוספות

כהכנת הקרקע לכינון יחסים דיפלומטיים עם הממשל הישראלי, יורש העצר הסעודי מקדם הסכמים בין מדינות במזרח התיכון לישראל. לפני סיום כהונת טראמפ: מדינות נוספות צפויות לחתום על הסכמים

זמן צפייה: 00:44

כחלק מהכנת הקרקע לקראת כינון יחסים דיפלומטיים עם ישראל, יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, מקדם הסכמים בין ישראל למדינות ערביות נוספות במזרח התיכון - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. יתרה מזאת, לפני יציאת נשיא ארצות הברית המכהן דונלד טראמפ מהבית הלבן בחודש ינואר, מדינות ערביות נוספות צפויות לחתום על הסכם עם ישראל.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו מעריך כי הסקרים שמנבאים שהוא לא יהיה יכול להקים ממשלה - לא יהיו רלוונטיים תוך שלושה חודשים. במקביל, שר הביטחון בני גנץ מצפה מנתניהו לקיים את הרוטציה ובטוחות לה במועד שנקבע. לפי שעה, הפער בין הצדדים גדול עוד לפני שהחלה הידברות רצינית בין נציגי השניים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בישראל מעריכים: הזדמנות לעסקת שבויים עקב התפרצות הנגיף בעזה

שר הבריאות האמריקני מעריך: מבצע החיסונים יתחיל בשני או שלישי

מכירת בית"ר י-ם לשיח' האמירותי: אוהדים התעמתו באימון הקבוצה

[brightcove_iframe video_id='programs-friday-articles-part-1112202022' autoplay='0' credit='' desc='הריאיון עם העיתונאית ממרוקו' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1607712762/Capture-20_brmkr5.jpg' kid='1_b7qg86i4' kid='1_b7qg86i4' duration='308'']

עיתונאית מרוקנית לחדשות 13: קוראת לכל היהודים בעולם ממוצא מרוקני לחזור לארצם ולקבל אזרחות

העיתונאית המרוקנית סמירה אל בר התראיינה לחדשות 13 והסבירה כי למרות שהממשלה הנוכחית במרוקו היא ממשלה אסלאמית, מלך מרוקו, שמאמין בדמקורטיה, בכל זאת בחר לכונן יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

עוד אמרה העיתונאית כי "יש עדיין קהילה יהודית גדולה במרוקו, שתמיד קיבלה בברכה את בני הקהילה היהודית". אל בר קראה לכל היהודים בעולם, ובמיוחד ליהודים ממוצא מרוקני, לחזור לארצם ולקבל דרכון מרוקני. "זה לא משנה, אם הם מחזיקים בדרכון ישראלי, או אפילו אירופי או אמריקני - העיקר שיישארו מרוקנים שגאים במוצאם", אמרה.

אתמול הודיע טראמפ כי ישראל ומרוקו סיכמו על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים. "פריצת דרך היסטורית נוספת", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "התפתחות משמעותית לקראת שלום במזרח התיכון". המהלך יתרחש בעקבות הודעת טראמפ לפיה ארצות הברית תכיר בסהרה המערבית הכבושה חלק ממרוקו.

גם על כך כתב הנשיא בטוויטר. בהכרזה חתומה על ידי טראמפ נכתב כי הממשל האמריקני לא מאמין שמדינה עצמאית בסהרה המערבית היא אופציה ריאלית לפתרון הסכסוך, וכי אוטונומיה תחת ריבונות מרוקנית היא הפתרון היחיד שהוא בר ביצוע. על פי גורם מרוקני, ארצות הברית תפתח קונסוליה בסהרה.