היסטוריה בבית הלבן: כך ייראה טקס החתימה על הסכמי השלום

טרם הטקס רה"מ וטראמפ ייפגשו, ובהמשך תיערך פגישה נוספת עם שרי החוץ מהאמירויות ובחריין. הטקס ייערך בשעה 19:00 שעון ישראל, ובמסגרתו ייחתם הסכם שלום עם האמירויות והצהרת שלום עם בחריין

זמן צפייה: 12:16

הערב (שני), בשעה 19:00 שעון ישראל, ייערך טקס החתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן. בטקס, שייערך במדשאת הבית הלבן, ייחתם הסכם שלום עם האמירויות, והצהרת שלום עם בחריין. כמו כן, ארבעת נציגי המדינות יישאו נאומים, וההערכה היא כי הם יכללו מחוייבות לנושא הפלסטיני.

מטעם האמירויות ובחריין יגיעו שרי החוץ של המדינות. כלל הצדדים יחתמו על הסכמי אברהם, ואז ראש הממשלה נתניהו יחתום בנפרד מול כל אחת מהמדינות. טרם הטקס, בשעה 18:00, תיערך פגישה של נתניהו וטראמפ, ואחריה פגישה נוספת במעמד נציגי ארבע המדינות. בתום הפגישה המרובעת, יצעדו הארבעה לעבר המדשאה הדרומית, שם כל אחד מהם צפוי לחתום על ההסכמים ולשאת נאום. כל הנראה, בכל ההצהרות שיישאו המנהיגים, תהיה התייחסות לנושא הפלסטיני. בתום הטקס יושמעו ההמנונים של המדינות.

הישראלים מסרבים לחשוף את פרטי הסכם השלום עם האמירויות ופרטי הצהרת השלום עם ממלכת בחריין. נוסח ההסכמים יפורסם רק אחרי החתימה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הורוביץ: ניתנה הסכמה להקפאת בנייה בשטחים בתמורה לנורמליזציה

לקראת החתימה על הסכם הנורמליזציה: שליח חדשות 13 מדווח מארה"ב

דגלי מדינת ישראל, ארה''ב, איחוד האמירויות ובחריין
דגלי מדינת ישראל, ארה''ב, איחוד האמירויות ובחריין | צילום: רויטרס

מאות אנשים ישבו בקהל הטקס ויצפו בו, אך בכיר בממשל טראמפ הבהיר כי מסכות הן לא בגדר חובה - המשלחת הישראלית צפויה לעטות מסכות. הבכיר טען גם כי אין בעיה ללחוץ ידיים, כי כולם נבדקו לקורונה. זאת לאחר מחלוקת בין הישראלים לאמריקנים בנוגע לנהלי ההיגיינה בטקס בצל הקורונה. עוד ציין אותו בכיר כי נושא הסיפוח נידון כבר בהצהרה המשותפת, ולכן לא יידרשו לכך ביום החתימה.

לאחר טקס החתימה, בשעה 20:00 שעון ישראל, תיערך ארוחת צהריים משותפת בהשתתפות כל המשלחות.

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ וחמד עיסא אל חליפה מלך בחריין
בנימין נתניהו, דונלד טראמפ וחמד בן עיסא אאל חליפה מלך בחריין | צילום: רויטרס

זמן קצר לאחר שנחת בוושינגטון, שיגר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "אני מחזיק בידי את טיוטת חוזה השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, וגם את הצהרת השלום ההיסטורית בין ישראל לבחריין. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים. הרגע הזה מגיע מחר", והוסיף: "זו תפנית עצומה בתולדות ישראל, גם בתולדות המזרח התיכון. תהיה לזה השפעה אדירה וחיובית על כל אזרחי ישראל. אני גם מבטיח לכם, לפי מה שאני רואה כאן, שעוד מדינות בדרך".