הורוביץ: ניתנה הסכמה להקפאת בנייה בשטחים בתמורה לנורמליזציה

יו"ר מרצ טען כי נודע לו מגורמים מוסמכים שישראל הסכימה רשמית להקפיא את הבנייה בהתנחלויות: "נתניהו מחביא את ההסכמים וההסכמות עם בחריין והאמירויות - הן לא שלום תמורת שלום"

זמן צפייה: 03:22

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ טען היום (שני) בישיבת סיעה כי מקורות מוסמכים אמרו לו שהייתה הסכמה רשמית מצד ישראל להקפאת השנייה בשטחים בתמורה לנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין.

"הרבה מאוד אנשים שואלים מדוע ההסכמים לא הובאו לאישור הממשלה, לא הוצגו בפני הכנסת, ואפילו בוועדת חוץ וביטחון לא התקיים עליהם דיון", הסביר הורוביץ, "נתניהו מחביא את ההסכמים וההסכמות עם בחריין והאמירויות. ומי שמחביא, עושה את זה כי יש לו מה להסתיר. ההסכמות האלה הן לא 'שלום תמורת שלום'. ההסכמות הללו הן ביטול הסיפוח תמורת נורמליזציה".

לכתבות נוספות בנושא >>

בכיר במשרד החוץ: ישראל פועלת לפתיחת שגרירות בבחריין בהקדם

טקס חתימת ההסכם בין ישראל לאמירויות – ב-15 בספטמבר בבית הלבן

עוד טען כי "מרצ מברכים גם על הסכמי הנורמליזציה וגם על ביטול הסיפוח, אבל אנחנו סולדים ומגנים את גניבת הדעת ואת הניסיון של נתניהו לנצל את ההסכמים כדי להתכחש לצורך בשלום עם הפלסטינים. כמו שאנחנו רואים, בניגוד מוחלט להצהרות של נתניהו, גם ההסכמים הללו שייחתמו בוושינגטון מחר, הותנו באופן מפורש בהתחייבות ישראלית למנוע פעולות בשטחים שיפגעו בסיכוי להגיע לפתרון שתי המדינות".

בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו של הורוביץ ואמר: "לא צריך את ניצן הורביץ - העובדות הן ההוכחה הגדולה ביותר. והעובדות הן שלראשונה מאז התחלף ממשל אובמה, נתניהו מונע כבר יותר מחצי שנה את כינוסה של מועצת התכנון העליונה ביו"ש ומקפיא את התכנון בפועל. וכשאין תכנון מהר מאוד גם אין בניה".