טראמפ לרה"מ: מצפה להמשיך לעבוד עמך – אתה מבני בריתי הקרובים

נשיא ארה"ב שלח לנתניהו מכתב לרגל יום הולדתו, שיבח את היחסים ביניהם והעביר מסר הפוך ביחס לאמירתו לאחר הבחירות כי יחסי מדינתו הם "עם ישראל". טראמפ חתם את דבריו בכתב ידו: "אתה מעולה"

זמן צפייה: 00:46

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בירך היום (שלישי) את ראש הממשלה נתניהו לרגל יום הולדתו, וכתב לו "אתה אחד מבני בריתי הקרובים ביותר, אני מצפה להמשיך לעבוד איתך".

ראש הממשלה נתניהו הגיב לברכתו של הנשיא האמריקני, ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "תודה לך ידידי הנשיא טראמפ על הברכות החמות ליום הולדתי. הברית והידידות בינינו חזקים מאי פעם!"

עוד בחדשות 13:

נתניהו החזיר המנדט לנשיא: "גנץ שבוי של ליברמן ולפיד"

יועצו של נשיא רוסיה: "נתניהו ופוטין דנו בחנינת נעמה יששכר"

המנדט להרכבת הממשלה עובר לגנץ: "אנחנו תמיד אופטימיים"

יש לציין כי השניים לא שוחחו כבר חודש וחצי בטלפון, כאשר השיחה האחרונה ביניהם התרחשה שלושה ימים לפני הבחירות. יום לאחר הבחירות, טראמפ אמר שהיחסים של ארצות הברית הם "עם ישראל" - ולא עם נתניהו. למעשה, המסר במכתב שנשלח היום הוא הפוך מכל מה שהנשיא האמריקני שידר כלפי ראש הממשלה מאז הבחירות.

אתמול שוחח ראש הממשלה נתניהו גם עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. במהלך שיחתם דיברו השניים בנושא בקשת החנינה של נעמה יששכר – שהורשעה על ידי בית המשפט הרוסי באחזקה ובסחר בסמים. כך על פי יועצו של פוטין לענייני חוץ, יורי אושקוב.

מלשכת נתניהו נמסר: "הנשיא פוטין התקשר לברך את נתניהו לרגל יום הולדתו שחל. ראש הממשלה הודה על הברכות והעלה שוב את נושא בקשת החנינה לנעמה יששכר. כמו כן, שוחחו המנהיגים על המצב בסוריה ועל ההתפתחויות באזור".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיירה סוצ'י
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בעיירה סוצ'י | צילום: רויטרס

בתחילת החודש שיגר טראמפ מכתב לנשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, שזכה לביקורות נרחבות על השפה בה השתמש. במכתב קרא טראמפ לארדואן "לא להיות טיפש", להגיע לעסקה עם הכורדים בצפון סוריה, ואיים שהוא יכול "להרוס לטורקיה את הכלכלה" - כך פורסם בשבוע שעבר ברשת "פוקס".

"בוא נעשה עסקה! אתה לא רוצה להיות אחראי לרצח של אלפי אנשים, ואני לא רוצה להיות אחראי להרס הכלכלה הטורקית - ואעשה זאת. כבר נתתי לך דוגמית קטנה בדמותו של הכומר ברונסון", כתב טראמפ, כשהתייחס לכומר האמריקני שנכלא בטורקיה למשך מספר שנים, עד ששוחרר.

Turkish President Tayyip Erdogan Attends A Ceremony As He Is Flanked By Top Officials And Army Officers At The Mausoleum Of Mustafa Kemal Ataturk In Ankara
נשיא טורקיה ארדואן וצבא טרוקיה | צילום: רויטרס

"עבדתי קשה כדי לפתור חלק מהבעיות שלך. אל תאכזב את העולם. אתה יכול לעשות עסקה מצוינת", המשיך נשיא ארה"ב. "הגנרל מזלום (מהכוחות הכורדיים בצפון סוריה) מעוניין לשאת ולתת איתך, ומעוניין להגיע לפשרות שלא היה מגיע אליהן בעבר. אני מצרף עבורך מכתב שזה עתה קיבלתי ממנו".

"ההיסטוריה תראה אותך באור חיובי אם תחליט לעשות זאת בדרך הנכונה וההומניטארית", סיכם טראמפ. "היא תסתכל עליך לנצח כשטן אם דברים טובים לא יקרו. אל תהיה קשוח, אל תהיה טיפש. אתקשר אליך מאוחר יותר".