נתניהו: "הכנסת מסרבת לחוקק בידוד במלונית? שערורייה" • האזינו

בהקלטה מישיבת הממשלה שהגיעה לידי חדשות 13, רה"מ נשמע מגלה מאדלשטיין וד"ר אלרעי פרייס כי בשל החלטת ועדת החוקה לא ניתן לאכוף בידוד במלונית לשבים מחו"ל: "חוסר אחריות, אני מגנה את זה"

זמן צפייה: 03:02

בהקלטה מישיבת הממשלה הערב (שלישי) שהגיעה לידי חדשות 13, נשמע ראש הממשלה נתניהו מגלה שהכנסת החליטה לבטל את חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל. נתניהו זעם וביקש לקיים ישיבה דחופה בנושא עם ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת החוקה, שהחליטה על ביטול חובת הבידוד במלוניות.

ד"ר שרון אלרעי פרייס: "אנשים כרגע נכנסים ללא שום חובת בידוד עליהם, כרגע אין לנו מלוניות".

נתניהו: "רגע אחד, על 200 איש אתם לא יכולים לאכוף בידוד?".

אדלשטיין: "אנחנו משרד הבריאות, מאיפה אנחנו יודעים לאכוף בידוד?".

נתניהו: "אתם רוצים להגיד לי שהכנסת מסרבת לאפשר לנו לחוקק להכניס לבידוד?".

אדלשטיין: החלטת הכנסת מלפני 21 שעות, היא שאין יותר בידוד במלוניות, לכן אנשים עושים בדיקה והולכים לבידוד בית".

נתניהו: "הבנתי, זו שערורייה, אין מילה לגבי חוסר האחריות שמדובר כאן, זה לא נעים לחלק מהאנשים, אני לא יודע איזה שיקולים לוקחים כאן. אני בהחלט מגנה את זה כי אין לכך שום הצדקה. אנחנו צמצמנו את המספרים, אבל אין ברירה, לא ניתן למוטציות האלה להיכנס לכאן, מספיק מוטציה של אדם אחד כדי להדביק את כל המדינה. אני מבקש שנסיים את הישיבה הזאת, ונקיים דיון אני אתה (אדלשטיין) ושרון עם ח"כ אשר, ואנחנו נדון בדבר הזה, זה בלתי נסבל, לא מקובל".

הממשלה אישרה: עוצר לילי בפורים מיום חמישי עד ליום ראשון

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתום הישיבה, הממשלה אישרה את ההצעה להטיל עוצר לילי בפורים, בין חמישי לשבת, זאת בניסיון למנוע את ההתקהלויות הצפויות במסיבות ובטישים - אשר עתידות להתקיים בניגוד להגבלות. העוצר יחול בין השעות 20:30 עד 5:00 במתכונת הסגר השלישי, עם מגבלת מרחק של קילומטר מהבית, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.

בנוסף לכך, התחבורה הציבורית תצומצם והתפוסה באוטובוסים תוגבל ל-50%. העוצר צפוי להסתיים ביום שבת, אך בשל עמדת משרד הבריאות והחשש מפני "עלייה המונית לירושלים", ההגבלות של התחבורה הציבורית יימשכו גם ביום ראשון - אז יחגגו בבירה את שושן פורים.

במשרד ראש הממשלה הבהירו למען הסר ספק, כי לאורך כל שעות היום "אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות - 10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח, ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות, כינוסים, מופעים וכיוצא בזה".