הממשלה אישרה: עוצר לילי בפורים מיום חמישי עד ליום ראשון

העוצר יחול בין השעות 20:30 עד 5:00, אסור יהיה לקיים מסיבות או לצאת מהבית שלא לצורך חיוני, התחבורה הציבורית תצומצם והתפוסה באוטובוסים תוגבל ל-50%; החשש: "עלייה המונית" לי-ם ביום א'

זמן צפייה: 02:21

הממשלה אישרה הערב (שלישי) את ההצעה להטיל עוצר לילי בפורים, בין חמישי לשבת, זאת בניסיון למנוע את ההתקהלויות הצפויות במסיבות ובטישים - אשר עתידות להתקיים בניגוד להגבלות. העוצר יחול בין השעות 20:30 עד 5:00 במתכונת הסגר השלישי, עם מגבלת מרחק של קילומטר מהבית, כמו גם איסור שהייה בבית מגורים של אדם אחר.

בנוסף לכך, התחבורה הציבורית תצומצם והתפוסה באוטובוסים תוגבל ל-50%. העוצר צפוי להסתיים ביום שבת, אך בשל עמדת משרד הבריאות והחשש מפני "עלייה המונית לירושלים", ההגבלות של התחבורה הציבורית יימשכו גם ביום ראשון - אז יחגגו בבירה את שושן פורים.

במשרד ראש הממשלה הבהירו למען הסר ספק, כי לאורך כל שעות היום "אין לקיים אירועים החורגים מהתקנות בעניין התקהלויות - 10 אנשים במרחב סגור ו-20 אנשים במרחב פתוח, ובכלל זאת אין לקיים תהלוכות, כינוסים, מופעים וכיוצא בזה".

עוד כתבות בנושא >>

ראשי המסחר לממשלה: לא להטיל עוצר בפורים לפני 22:00

ד"ר אלרעי-פרייס: אם לא יהיו הגבלות בפורים – נצטער על זה בפסח

אש: אם יהיה גל תחלואה אחרי פורים – אנו עלולים להגיע לעוד סגר

מחסום משטרתי בלילה הראשון של הסגר השלישי | צילום: רויטרס

בישיבת הממשלה, פרויקטור הקורונה הפרופסור נחמן אש, עדכן את השרים כי במהלך ינואר ודצמבר נכנסו לישראל 4,300 מאומתים דרך הגבולות, וכי נכון להערב משרד הבריאות מכיר 7 מקרים של הווריאנט מקליפורניה שאותרו בארץ. בהמשך, דרש להשיב באופן מיידי את מלוניות הבידוד לשבים מחו"ל.

עוד עדכן אש כי עד כה, כ-3 מיליון ישראלים כבר קיבלו שתי מנות של חיסון, ועוד 1.5 מיליון חוסנו בפעם הראשנה. כעת, נותרו בישראל 364 אלף איש בגילי 50 ומעלה שטרם חוסנו. "יש ירידה במספר החולים קשה, ומגמת הירידה האיטית נמשכת", הוסיף אש, והציג תחזית לפיה כבר בשבוע הבא המספר צפוי לרדת אף יותר, ל-600 חולי קורונה קשים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: ערוץ הכנסת

מי שעוד נכח בדיון הוא השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שהתריע כי "יש צפי להפרות רבות". לדבריו, למרות שבערב החג המשטרה תפרוס שוטרים בכל רחבי הארץ, עדיין "יהיו הפרות - אבל גם תהיה אכיפה".

שר הבריאות העלה את החשש שבו אנשים יצאו מהבתים לפני תחילת העוצר - ויחזרו לאחריו, שכן על פי התקנות - יהיה מותר לחזור הביתה גם אחרי תחילת העוצר. אז, הציע השר לאסור לשהות בבית של אדם אחר במהלך החג. "מה שלא פשוט - פשוט לא יהיה", אמר אדלשטיין. "בהתחשב בעובדה שחלק גדול מהציבור יעשה סעודות פורים לא בשעות של העוצר, לכן צריך איסור שהייה".

מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר
מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר | צילום: רויטרס

במהלך הישיבה, התפתח עימות בעניין הבקשה של כחול לבן להחריג אירועי תרבות. "מדובר באירועים בודדים", אמר שר התרבות חילי טרופר, שבהצבעה על העוצר אף נמנע והחליט שלא להצביע בעד או נגד. "היו לי שיחות עם שר הבריאות, הגענו להבנה. הקדמנו את המופעים בשעות. ביטלנו. נשארו מספר קטן של מופעים ברמת בודדים", סיפר השר.

המחלוקת היא על עשרה מופעים שאמורים להתקיים בין חמישי לראשון, כאשר עוד בטרם הישיבה, סיכמו טרופר ואדלשטיין שהמופעים יתקיימו כרגיל - למרות העוצר. "אני אתנגד בכל תוקף", הבהיר ראש הממשלה, "ענף אחר יגיד 'למה הוא כן ואני לא'. זה יוצר בעיות. אני לא אאפשר עכשיו לדון בכל אומן, במאי או מופע. לא יהיו שום החרגות".

פורים בירושלים
פורים בירושלים | צילום: אימג' בנק / Getty Images

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר כי ההצעה לעוצר הובאה על מנת "למנוע את מה שקרה בפורים הקודם - אנחנו לא רוצים שזה יחזור על עצמו". לדבריו, ישראל עדיין נמצאת בתחרות מול הנגיף, כך שלצורך המלחמה "צריכים לעבור את הימים הקרובים בשעה שאנחנו מחסנים את האוכלוסייה שבסיכון ומשלימים את מבצע החיסונים". על פי הצפי אותו הציג נתניהו, הצורך להתחסן יתחדש בכל חצי שנה.