לאן נעלם החדר בלשכת הסחר של הונדורס בו נערך הטקס?

לאחר שחשפו ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה הלטינית בטקס חגיגי את שילוט הלשכה, טוענים פרקליטים בירושלים כי שלטי המשרד כוסו, ולאחר קיום הטקס חזר המקום לשימושו המקורי

זמן צפייה: 02:08

יממה לאחר טקס חנוכת לשכת הסחר של הונדורס בירושלים, טוענים היום (שני) עורכי דין שמשרדם ממוקם בסמוך ללשכה, כי נתבקשו לפנות את משרדם לטובת הטקס. לדבריהם, השלטים על דלת המשרד הוחלפו בשלטי לשכת הסחר, אליו הגיעו ראש הממשלה ורעייתו וכן נשיא הונדורס כדי לקיים את טקס חשיפת השלט. לאחר מכן הוסר השילוט – והיום כבר חזר המשרד לשימושו המקורי.

ממשרד החוץ נמסר: "הטקס אכן נערך במקום זמני עד למעבר לאתר הקבוע של משרד הסחר הדיפלומטי. נציין שהונדורס מינתה נציג למשרד הסחר שכבר הגיע לארץ".

עוד בחדשות 13:

השר כץ במסר ללבנון: "אם לא תבלמו את חזבאללה – תיפגעו קשות"

נתניהו בשומרון: "נחיל ריבונות על כל היישובים בגדה המערבית"

נתניהו ניסה לשווא לתפוס את טראמפ כדי לבקש שלא יפגוש את זריף

דלת לשכת הסחר של הונדורס שנפתחה, דלת משרד עורכי דין בירושלים
דלת לשכת הסחר של הונדורס שנפתחה, דלת משרד עורכי דין בירושלים | צילום: חדשות 13

כאמור, אתמול התקיים בירושלים טקס חנוכת לשכת הסחר של הונדורס, בנוכחותו של נתניהו ושל נשיא הונדורס. בפתח דבריו התייחס נתניהו לירי טיל הנ"ט לעבר כוח צה"ל בסמוך לאביבים ואמר: "קיימתי התייעצויות עם רמטכ"ל ועם אלופי צה"ל. הותקפנו בכמה טילי נ"ט והגבנו בכמאה פגזים באמצעים שונים. אנחנו בהתייעצויות להמשך, אנחנו ערוכים לכל תרחיש ונחליט על ההמשך בהתאם להתפתחויות. אני יכול להודיע שאין לנו אף נפגע".

בהמשך הודה נתניהו לחואן הרננדס על תמיכתו בישראל והכרת מדינתו בירושלים כבירת ישראל ואמר: "זה לא סוד שאנחנו מעוניינים להקים שגרירויות בשתי המדינות. יש בינינו דמיון, שתי המדינות שלנו הן דמוקרטיות שמתמודדות עם אתגרים, אך בעלות רוח ויכולת להתגבר עליהם", נתניהו הוסיף: "אני והנשיא הרננדס דיברנו על צעדים בהן ישראל תוכל לעזור בתחומי החקלאות והמים – בהתמודדות עם הבצורת בהונדורס. החלטנו על צעדים ספציפיים לכך שיועילו לאנשי הונדורס בעתיד הקרוב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת משרד הסחר הדיפלומטי של הונדורס בי-ם
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חנוכת משרד הסחר הדיפלומטי של הונדורס בי-ם | צילום: חדשות 13

"אני לא יכול לתאר את שמחתי לאור החברות הנרקמת בינינו, שמשקפת את שותפות הגורל בין המדינות הדמוקרטיות, הנאבקות להרוס אותנו בכל דרך אפשרית", נתניהו פנה להרננדס: "אני מצפה ליום בו יהיה לך משרד גדול יותר כאן בירושלים. אני מתחייב שנפתח את השגרירויות במקביל, וכבר בשבוע הבא ייפתח משרד סחר וטכנולוגיה בטגוסיגלפה".