העימות על דחיית אישור התקציב: נתניהו הפסיד - אבל רק בנקודות

הבחירות נדחו: רוב הדברים שרה"מ רצה - ביטול ועדות למינוי בכירים, ערבות למצב שבג"ץ יפסול את התמודדותו ותקציב חד שנתי - לא עברו. וגנץ - שיחק היטב את תפקיד ה"אין לי מה להפסיד" • פרשנות

זמן צפייה: 01:04

הליכוד וכחול לבן קיבלו את פשרת חבר הכנסת צבי האוזר, והכנסת הצביעה אמש (שני) בעד אישור התקציב ודחיית הבחירות בארבעה חודשים, אךלכולם ברור שהמלחמה בין גנץ לנתניהו לא הסתיימה הערב. אז מה היה בסיבוב הזה, מי ניצח ומי התקפל?

במהות - נתניהו הפסיד. נתניהו רצה לבטל את הוועדות למינוי בכירים - לא קיבל. נתניהו רצה ערבות מכחול לבן למקרה שבג"צ יפסול את האפשרות שלו להיות ראש ממשלה חליפי - לא קיבל. נתניהו רצה תקציב חד שנתי - לא קיבל.

לכתבות נוספות בנושא >> 

גנץ: אם נגיע לבחירות – יישפך דם ברחובות; נתניהו: תומך בדחייה

הליכוד: הם גוררים לבחירות; כחול לבן: ניסיון למחטף יתקל בחומה

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

אז נכון, נתניהו השאיר לעצמו את האופציה ליזום בחירות בלי לקיים את הרוטציה לה התחייב, אבל לכאורה, בחירות כאלו במרץ 2021 יכולות להיות פחות נוחות לו. במרץ 2021 המשפט נגדו אמור כבר להתנהל, ואולי בבית הלבן יהיה נשיא חדש - ופחות אוהד.

ומה עם בני גנץ? גנץ שיחק מצוין את תפקיד ה"אין לי מה להפסיד". הוא לא נתן כלום במו"מ, ובעיקר ניסה לדאוג שנתניהו לא יעביר כסף לחרדים, שלא יסכימו ללכת לבחירות. ניצח, אבל בנקודות. בדצמבר כשנתניהו יתחיל עם זה שוב, אף אחד לא יזכור את הקרוסלה של אוגוסט.

נמנעו בחירות: הכנסת החליטה - אישור התקציב יידחה ב-120 ימים

תם המשבר בקואליציה: מליאת הכנסת אישרה הערב את דחיית אישור התקציב ב-120 ימים על מנת למנוע את פיזור הכנסת. כחול לבן והליכוד הודיעו עוד טרם ההצבעה כי יתמכו במהלך, במסגרת הפשרה שהציע חבר הכנסת צבי האוזר. כחלק מההצעה תוקם גם ועדה למינוי בכירים. 67 חברי כנסת הצביעו בעד דחיית אישור התקציב, ו-37 הצביעו נגד.