נתניהו: "נגיע ל-40 מנדטים, לא על אף הקורונה - אלא בגללה"

בהקלטות מתוך ועדת החוקה של הליכוד טוען רה"מ כי מפלגתו תרשום הישג משמעותי בבחירות. לדבריו, "צריך לעזור לבעלי העסקים ולנצל הזדמנויות בכל מיני מגזרים - זה לא בלתי ריאלי" • האזינו

זמן צפייה: 01:55

ראש הממשלה בנימין נתניהו טען אמש (רביעי) בוועדת החוקה של הליכוד כי מפלגתו תגיע ל-40 מנדטים בבחירות הקרובות - למרות הקורונה. בהקלטות שפורסמו בתוכנית "היום שהיה" מתוך הוועדה מסביר נתניהו כיצד הוא חושב שזה יתאפשר.

"אחרי הסגר הראשון נראה היה שהקורונה מאחורינו, עלינו ל-40 מנדטים ונשארנו שם ארבעה חודשים. התחלנו לרדת כשהתברר שהמחלה חזרה ואז איבדנו את אותם 10 מנדטים", נשמע נתניהו בהקלטה. לדבריו, "אנחנו יכולים להגיע ל-40 מנדטים. יש בעיות עם בעלי העסקים שאנחנו צריכים לעזור להם ויש הזדמנויות אחרות שאני לא אפרט אותן כאן בכל מיני מגזרים אבל זה לא בלתי ריאלי". רה"מ המשיך: "אנחנו נגיע עד 40 מנדטים, אני לא יודע אם מעל 40, אבל אנחנו נביא את זה לא על אף הקורונה, אלא בגלל הקורונה".

היכנסו למתחם בחירות 2021 - כל הכתבות, הפרשנויות והסקרים בדרך אל הקלפי

ראש הממשלה נתניהו מתחסן נגד קורונה בבית החולים שיבא תל השומר | צילום: חדשות 13

דבריו של נתניהו נאמרו בניסיון לשכנע את הוועדה שיש לבטל את הפריימריז לרשימת הליכוד ולהעניק לו שישה שריונים ב-40 המקומות הראשונים. זאת, לאור השינויים שהתרחשו במערכת הפוליטית עם כניסת שמות חדשים לזירה והרצון של נתניהו לרענן את הרשימה. כמו כן, ניתן לשמוע שנתניהו מציב כיעד את שיעור ההתחסנות הגבוה והורדת התחלואה לקראת יום הבוחר.

לאחר דבריו, ועדת החוקה של הליכוד החליטה לבטל את הפריימריז. נתניהו צפוי לקבל שישה שיריונים ברשימה, כאשר שניים מהם בעשירייה הראשונה - במקומות 5 ו-10. השמות העיקריים שעלו בסביבת ראש הממשלה לשריון הם: חיים ביבס, אורלי לוי אבקסיס, גל הירש, שולי מועלם וכנרת בראשי.

אתמול פורסם בחדשות 13 כי נתניהו הציע לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', איש העבודה לשעבר, להצטרף לשורות הליכוד, ואף הציע לשריין לו מקום בצמרת המפלגה. דנילוביץ' סירב במהלך הפגישה החשאית בבלפור שנערכה ביום שני, אך נתניהו השאיר את ההצעה פתוחה ונתן לו עוד כמה ימים לחשוב על כך.