פרסום ראשון: נתניהו הציע לראש עיריית ב"ש שיריון בצמרת הליכוד

דנילוביץ' סירב בפגישה חשאית בבלפור להצעת רה"מ • נתניהו בוחן שיריון של אורלי לוי אבקסיס • פרץ הציע לידלין את ראשות העבודה בתנאי שיישאר מספר 2. במקביל, פעילים הציעו לברק להיות היו"ר

זמן צפייה: 07:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', איש העבודה לשעבר, להצטרף לשורות הליכוד, ואף הציע לשריין לו מקום בצמרת המפלגה - כך פורסם הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. דנילוביץ' סירב במהלך הפגישה החשאית בבלפר שנערכה ביום שני, אך נתניהו השאיר את ההצעה פתוחה ונתן לו עוד כמה ימים לחשוב על כך.

מטעמו של ראש עיריית באר שבע נמסר כי "אין בכוונתי להתייחס לשיחות אישיות. אינני חבר באף מפלגה, וכפי שהבהרתי לאורך השנים אני רואה בפיתוח חיי הנגב את גולת הכותרת של חיי הציבוריים. אמשיך בכל כוחי בשליחות זו למען מדינת ישראל".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

במקביל, ועדת החוקה של הליכוד החליטה לבטל את הפריימריז בליכוד. נתניהו צפוי לקבל שישה שיריונים ברשימה, כאשר שניים מהם בעשירייה הראשונה - במקומות חמש ו-10. השמות העיקריים שעלו בסביבת ראש הממשלה לשריון הם: חיים ביבס, אורלי לוי אבקסיס, גל הירש, שולי מועלם וכנרת בראשי.

בינתיים, בעבודה יו"ר המפלגה עמיר פרץ הציע לראש המכון למחקרי ביטחון לאומי עמוס ידלין את ראשות העבודה בתנאי שהוא יישאר מספר 2. במקביל, פעילים אחרים הציעו לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לכהן בתפקיד, אך זה ביקש להתמנות ללא התמודדות נגד אחרים.

עמיר פרץ
עמיר פרץ | צילום: רויטרס

בתוך כך, לחדשות 13 נודע כי שר החוץ גבי אשכנזי תיאם את פרישתו עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. זאת, לאחר מחלוקות רבות בין השניים. אשכנזי ניסה להימנע מלמתוח ביקורת בפומבי על גנץ. עם זאת, אם גנץ היה זה שמחליט לפרוש מהחיים הפוליטיים - גבי אשכנזי היה בוחר להישאר וככל הנראה מנהיג את כחול לבן.