רה"מ נפגש עם ראשי הסיעות; המועד שנידון לקיום הבחירות - 27/8

בתום השיחות שנערכו בין נתניהו לראשי המפלגות הממליצות, הוחלט להמשיך את המאמץ לפתור את משבר הגיוס - ובמקביל להתחיל לקדם את החוק לפיזור הכנסת. זאת, שעות לפני ההצבעה הצפויה

זמן צפייה: 07:12

(בווידאו: ח"כ פורר על המשבר במו"מ הקואליציוני)

לקראת בחירות? בתום שעות של דיונים, הסתיים היום (שני) סבב הפגישות שערך ראש הממשלה נתניהו עם ראשי המפלגות הממליצות, למעט יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. בפגישה החליטו הצדדים להמשיך את המאמץ לפתור את משבר הגיוס, ובמקביל להתחיל לקדם את החוק לפיזור הכנסת. לעת עתה, התאריך הנידון לבחירות אפשריות הוא 27 באוגוסט.

מיקי זוהר (הליכוד), שהגיש את הצעת החוק, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "נתבקשתי על ידי ראשי הסיעות לתאם עם ליברמן מועד לבחירות. ‏התאריך המועדף - 27 באוגוסט".

עוד בחדשות 13:

חיות: "נתניהו אמר שיש צורך בבית משפט חזק ועצמאי – מה השתנה?"

ח"כ פורר: "הצעת נתניהו – פייק פשרה; מנסים לגרום לנו להיכנע"

ח"כים בליכוד קיבלו הודעה: "הצבעה לפיזור הכנסת – מחר ב-16:00"

בשעה 16:00 תתקיים הצבעה לפיזור הכנסת. אמש נשלחה הודעה לחברי כנסת בליכוד. "הנכם מתבקשים להיות מחר בשעה 16:00 במליאה להצבעה על חוק פיזור הכנסת", נכתב בהודעה. "הנוכחות חובה אין קיזוזים ואין היעדרויות. נא לאשר".

נתניהו
נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, מועצת אגודת ישראל אישרה את הצעת ראש הממשלה לפיה יעדי הגיוס ייקבעו לפי נוסח החוק של ליברמן, ללא טבלת יעדי הגיוס, ולהעבירה להחלטת הממשלה. לפי ההצעה, סעיף פקיעת החוק יועבר גם הוא להחלטת הממשלה. עם זאת, יש לציין כי ליברמן, כזכור, אינו מסכים להצעה שבה היעדים לא ייקבעו בחוק.

מישראל ביתנו נמסר כי "ההזמנות הערב למפגשים אישיים אצל רה"מ, כמו גם הודעה ממועצת גדולי התורה 10 דקות לפני מהדורות הערב - אלו שני צדדים של מהלך אחד הנועד להפעיל לחץ על ח"כ ליברמן. תכליתו של המהלך הוא לתפור את האשמה על ח"כ ליברמן ועל ישראל ביתנו כאשמים בבחירות חוזרות לכנסת. האמת שכל האשמה על בחירות חוזרות היא על הליכוד ועל העומד בראשו. לאחר ניסיון כושל להקים ממשלה בתנאים מיטביים היינו מצפים מרה"מ להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות והרבנים העומדים מאחוריהן. בכל אופן הצעה שלנו מונחת על השולחן, פרסמנו אותה ברבים ואין בכוונתנו לוותר על עמדתנו העקרונית".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בכניסתו ללשכת ראש הממשלה כי: "בעזרת השם תהיה ממשלה". מוקדם יותר, אמר סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) טרם פגישתו עם נתניהו כי: "מה שיש לי למסור אמסור לראש הממשלה, אנחנו לא עושים פשרות - לא חושש מבחירות אולי יהיו לי תשעה או 10 מנדטים"