ח"כ פורר: "הצעת נתניהו - פייק פשרה; מנסים לגרום לנו להיכנע"

שלושה ימים טרם המועד האחרון להרכבת ממשלה, יו"ר צוות המו"מ של ישראל ביתנו התייחס ב"העולם הבוקר" למשבר במגעים הקוליאציוניים, וטען כי "לא לוקחים ברצינות את מה שמבחינתנו הוא קו אדום"

זמן צפייה: 07:12

לקראת בחירות? ח"כ עודד פורר, יו"ר צוות המו"מ של "ישראל ביתנו", התייחס היום (שני) למשבר במגעים הקואליציוניים סביב סוגיית חוק הגיוס, והצהיר: "הצעתו של נתניהו היא פייק פשרה - הם הציגו את הדרישה המקורית שלהם, והציגו אותה כאילו מדובר בהצעת פשרה. השאלה היא אם ראש הממשלה הוא נתניהו - או שראש הממשלה הוא ליצמן". את הדברים אמר חבר הכנסת בתוכנית "העולם הבוקר".

לדבריו, "משמעות ההצעה היא שביום ראשון מחליטים החלטה א', וביום שני אפשר להחליט החלטה ב'. אין שום פיקוח של הכנסת". עוד הדגיש כי "אנחנו רוצים את מה שאמרנו בתחילת הדרך - הבעיה היא שאף אחד לא לוקח ברצינות את מה שאנחנו אומרים שהוא מבחינתנו קו אדום". לטענתו, מדובר בחוק שכבר נקבעה פשרה בעניינו בקדנציה הקודמת, עם הסכמה של הסיעות החרדיות. "עכשיו הם באים עם גחמה נוספת ומציעים לעשות פשרה על פשרה - אנחנו לא מוכנים לזה".

חבר הכנסת התייחס לאפשרות של הליכה לבחירות, וטען כי "מי שהולך לבחירות, על חוק שיש לו משמעות, אלו החרדים ונתניהו - שהחליט להיכנע לכל גחמה שיש לליצמן בעניין". פורר המשיך וסיפר כי במסיבת עיתונאים שכינס ליברמן לפני שבועיים הבהיר יו"ר המפלגה כי הנושא נמצא על סדר היום ואין כל כוונה לזוז ממנו. "חשבו שיביאו אותנו למצב של להיכנע לדרישות של ליצמן ואנחנו ניכנס כי 'יהיה לחץ' להקים ממשלה".

עוד בחדשות 13:

מטרת ליברמן: להדיח את נתניהו מראשות הימין והליכוד • פרשנות

נתניהו: הצעתי פתרון במאמץ אחרון למנוע בחירות מיותרות

ש"ס: "האמירות של ליברמן שקריות – קוראים לו לגלות אחריות"

חבר הכנסת עודד פורר, ישראל ביתנו
חבר הכנסת עודד פורר, ישראל ביתנו | צילום: Jenny Gafter, CC by-SA 4.0 ויקיפדיה

אתמול אישרה מועצת אגודת ישראל את הצעת ראש הממשלה, לפיה יעדי הגיוס ייקבעו לפי נוסח החוק של ליברמן, ללא טבלת יעדי הגיוס, ויועברו להחלטת הממשלה. לפי ההצעה, סעיף פקיעת החוק יועבר גם הוא להחלטת הממשלה. עם זאת, יש לציין כי ליברמן, כזכור, אינו מסכים להצעה שבה היעדים לא ייקבעו בחוק.

מישראל ביתנו נמסר כי "ההזמנות הערב למפגשים אישיים אצל רה"מ, כמו גם הודעה ממועצת גדולי התורה 10 דקות לפני מהדורות הערב - אלו שני צדדים של מהלך אחד הנועד להפעיל לחץ על ח"כ ליברמן. תכליתו של המהלך הוא לתפור את האשמה על ח"כ ליברמן ועל ישראל ביתנו כאשמים בבחירות חוזרות לכנסת. האמת שכל האשמה על בחירות חוזרות היא על הליכוד ועל העומד בראשו. לאחר ניסיון כושל להקים ממשלה בתנאים מיטביים היינו מצפים מרה"מ להפעיל לחץ על המפלגות החרדיות והרבנים העומדים מאחוריהן. בכל אופן הצעה שלנו מונחת על השולחן, פרסמנו אותה ברבים ואין בכוונתנו לוותר על עמדתנו העקרונית".

אמש חברי כנסת בליכוד קיבלו הודעה ובה התבשרו כי הצבעה לפיזור הכנסת תתקיים היום ב-16:00. "שלום לכולם, הנכם מתבקשים להיות מחר בשעה 16:00 במליאה להצבעה על חוק פיזור הכנסת", נכתב בהודעה. "הנוכחות חובה אין קיזוזים ואין היעדרויות. נא לאשר". בד בבד, בכיר בליכוד אמר אתמול כי "הכדור עבר לאביגדור ליברמן - אם יסכים, יש ממשלת ימין עוד הערב".