הפעיל שנפגש עם נעמה יששכר בכלא: "מצבה טוב, היא עושה יוגה"

דניאיל אומאקין, ששוחח עם הישראלית הכלואה בכלא הרוסי, סיפר לחדשות 13 כי זכויותיה נשמרות וכי היא זוכה ליחס דומה לזה שמקבלות יתר האסירות. "היא מקווה שהחיזוק שהיא מקבלת יחזיר אותה"

זמן צפייה: 02:18

דניאיל אומאקין, פעיל זכויות האדם, שפגש שלשום (שני) את נעמה יששכר, הישראלית הכלואה בכלא הרוסי, וצולם איתה, סיפר בריאיון ראשון לחדשות 13 על שיחתו עם הישראלית. היום פורסמה לראשונה, באתר חדשות רוסי, תמונתה של נעמה יששכר מאחורי סורג ובריח משוחחת עם אומאקין ופעילים נוספים. הוא סיפר כי אסור לצלם בתוך המתחם פנים גלויות. לכן הישראלית, העצורה באשמת אחזקת כמות קטנה של סם מסוג חשיש, נראית בסריג כחול עם הגב למצלמה.

אומאקין סיפר כי זכויותיה של יששכר נשמרות: "היא צופה בטלוויזיה, עושה יוגה ומלמדת את החברות שלה לתא. כמו כן, הן מלמדות אחת את השנייה שפות". הפעיל הוסיף כי כל האסירות זוכות לאותו יחס, בין אם מדובר באזרחיות המדינה או אזרחיות זרות.

לכתבות נוספות בנושא:

דיווח: נעמה יששכר נפגשה עם פעילי זכויות אדם בכלא • תיעוד

אוחנה למשפחת יששכר: "רואים חובה לפעול להשבת נעמה לישראל"

יועצו של נשיא רוסיה: "נתניהו ופוטין דנו בחנינת נעמה יששכר"

פעילי זכויות אדם מבקרים את נעמה יששכר
פעילי זכויות אדם מבקרים את נעמה יששכר | צילום: © FSIN

אומאקין ופעילים נוספים קיבלו אישור חריג מהשלטונות הרוסים לבקר בכלא ולהיפגש עם האסירה הכי מפורסמת שמוחזקת בין כתליו. בין היתר, גם כדי להוציא החוצה את המסרים האופטימיים שסיפר בריאיון: "נעמה נמצאת במצב טוב, לא לחוצה, מחייכת וצוחקת הרבה. מבחינה חיצונית היא נראית טוב עד כמה שאפשר", סיפר אומאקין והוסיף כי יששכר, באופן מפתיע, מדברת רוסית די טוב וכי שאל אותה שאלות בשפה המקומית והם ניהלו שיחת חולין.

לאחר פרסום התמונה בתקשורת הרוסית, חששו מקורביה של יששכר כי מדובר בתרגיל וכי מדובר ניסיון מכוון של השלטונות להראות שמצבה טוב. אומאקין אמר כי "יששכר יודעת שהיא מקבלת חיזוק מהרבה אנשים אך לא רצתה בפרסום הזה שקיבלה. עם זאת, היא מקווה שהחיזוק הזה מצד הציבור יחזיר אותה הבייתה". בזמן שהמאמץ המדיני והציבורי לשחרורה של נעמה נמשך, הביקור החטוף בתאה מראה שהיא מתחילה להסתגל