בתום דרמה לילית: הממשלה האריכה את הסגר עד ליום ראשון ב-7:00

לאחר שהיועמ"ש קבע כי הארכת הסגר עד יום א' בחצות אינה חוקית ללא תמיכת כחול לבן, הושגה פשרה. מגבלת ה-1,000 מטר תבוטל, יותר שירות אחד על אחד. מתווה פתיחת מערכת החינוך יסוכם בהמשך

זמן צפייה: 04:13

הממשלה אישרה הלילה (שישי) הארכת הסגר עד ליום ראשון בשעה 7:00, זאת בתום דיון סוער שנמשך לתוך הלילה - ושעות אחדות לפני פקיעת ההגבלות. כך, החל מיום ראשון בבוקר, תבוטל הגבלת המרחק של 1,000 המטרים מהבית, ויבוטל האיסור לשהות בביתו של אדם אחר. ביום ראשון צפויה להתקיים ישיבה נוספת בעניין הסגר.

בנוסף, בתחילת השבוע הבא ייפתחו מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל, וכן מקומות העבודה שבהם עובדים במתכונת של "אחד על אחד", כמו למשל המספרות ומכוני היופי. על פי החלטת הממשלה, מיום ראשון יותר איסוף עצמי ממסעדות, הצימרים ייפתחו לאירוח משפחות, ושמורות הטבע והגנים הלאומיים ייפתחו עבור המבקרים.

עוד לפני שאושר המתווה הנוכחי, הובאה לאישור הצעה להאריך את הסגר עד ליום ראשון בחצות. הצעה זו התקבלה ברוב קולות - אולם ללא תמיכת שרי כחול לבן. אז, ביטל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את ההחלטה, והסביר כי ללא אישורם של חברי כחול לבן - ההחלטה אינה חוקית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הרשימות נסגרו: אלו מועמדי המפלגות לכנסת ה-24

סוכל ניסיון פיגוע: מחבל ניסה לחדור לבית במערב בנימין ונוטרל

כשנה מפרוץ המגפה – ישראל מונה 5,000 מתים: "לא הספקנו להיפרד"

מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר
מסעדה סגורה בשל ההגבלות על המסחר | צילום: רויטרס

בינתיים, פתיחת מערכת החינוך בשבוע הבא עדיין לא אושרה באופן סופי. משרד הבריאות אומנם תומך בפתיחת הגנים וכיתות א'-ד', וי"א-י"ב בערים הירוקות והצהובות - אולם כיום, רוב הערים בישראל אדומות או כתומות. בימים אלו, משרדי הבריאות והחינוך מגבשים תוכנית שתאפשר לתלמידי י"א-י"ב, בכל הארץ, לשוב לבתי הספר.

על פי התוכנית, הלימודים ייפתחו במוסדות שבהם 75% תלמידים החלימו מקורונה, התחסנו - או יהיו מוכנים לעבור בדיקות באופן קבוע. כעת, הדיונים הם בעניין הבדיקות שמשרד הבריאות יסכים להקצות למען המתווה. מטרת התוכנית היא גם לעודד את התלמידים להתחסן, שכן נכון להיום - רק כ-30% בגילי ה-16 עד 18 התחסנו נגד הקורונה.

מסעדה בתל אביב סגורה לקבל קהל ואיסוף עם החלת הסגר השלישי | צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "טוב שהממשלה קיבלה את המלצות משרד הבריאות והמלצתי, עם שינויים קלים בלבד. אני מבקש מהציבור לשמור על ההנחיות בקפדנות יתרה וללכת להתחסן. החיסונים עובדים. ככל שיותר אנשים יתחסנו ובדגש על גילאי 50 ומעלה - נוכל לפתוח את הכלכלה בהדרגתיות, זהירות ואחריות". "אני שמח שהשכל הישר ניצח", הוסיף שר הבריאות יולי אלדשטיין. "בריאות הציבור היא מעל לכל ויכוח פוליטי. אסור לנו לשחק בחיי אדם. אני קורא לכל אחת ואחד - גם בפתיחה ההדרגתית מיום ראשון - תקפידו על ההנחיות".