שרים בליכוד נגד נתניהו: גורר אותנו לבחירות בלי שום היגיון

בכירים במפלגת השלטון מותחים ביקורת חריפה על רה"מ, ברקע התעקשותו על תקציב חד שנתי תוך הפרת ההסכם הקואליציוני: "אם הוא יגרור אותנו לבחירות ניראה כמו לבנון; מה נגיד לאנשי הפריפריה?"

זמן צפייה: 00:39

שרים בכירים בליכוד מותחים ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו, בשל ההידרדרות לבחירות על רקע התעקשותו על תקציב חד שנתי תוך הפרת ההסכם הקואליציוני שחתם עם כחול לבן - כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13.

"אני לא מבין את ההיגיון של ראש הממשלה, לא ברמת התועלת הפוליטית ובטח לא בתועלת למדינה", אמר אחד השרים. "אם הוא יצליח לגרור אותנו לבחירות ניראה כמו לבנון, זה יהיה אסון כלכלי. אם יפסיד זו תהיה טרגדיה אישית עבורו, אבל גם אם ינצח הוא יהיה תלוי בבנט ושקד ולא באשכנזי וגנץ".

חברי מפלגת הליכוד
חברי מפלגת הליכוד | צילום: רויטרס

שר בכיר אחר שאל, "עם איזה הישגים נבוא לציבור? מה נגיד לאנשי הפריפריה? שליש מהסיעה תימחק לטובת בנט, לא נשיג דבר מבחירות".

ואכן, מסקר חדשות 13 שפורסם אמש עולה כי נתניהו מאבד בתקופה האחרונה מנדטים ליו"ר ימינה נפתלי בנט. לפי הסקר, אם הבחירות היו נערכות אתמול הליכוד הייתה מקבלת 29 מנדטים בלבד, לעומת 36 בבחירות שנערכו בחודש מארס. לעומת זאת, יש עתיד נשארת חזקה עם 19 מנדטים. ימינה ממשיכה להתחזק וגם לה יש 19 מנדטים - 13 מושבים יותר מהבחירות במארס.

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Visits An Israeli Army Base In The Israeli Occupied Golan Heights
שליש מהסיעה תימחק לטובתו? נפתלי בנט | צילום: רויטרס

אתמול, במהלך סיור בבית החולים שערי צדק בירושלים, חזר נתניהו על עמדתו לפיה יש להעביר תקציב חד שנתי. "המפלגות החרדיות אמרו שלא צריך ללכת לבחירות ושצריך להעביר תקציב", אמר. אני חושב שצריך להעביר תקציב אתמול. והתקציב החד שנתי הוא מיידי, אפשר להעביר אותו בשבוע הבא כבר בממשלה".

נתניהו התייחס לפנייה של ראשי הסיעות החרדיות אליו ולשר הביטחון בני גנץ, שבה הביעו את התנגדותם להקדים את הבחירות. "אזרחי ישראל מתמודדים בימים אלה עם בעיות קשות, בריאותיות וכלכליות", כתבו שר הפנים אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. "עצם המחשבה ללכת למערכת בחירות בעת הזאת הינה טירוף מוחלט. העברת תקציב המדינה הינה צו השעה".

נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ בהצהרה לאחר התקרית בהר דב | צילום: חדשות 13

מכחול לבן מסרו בתגובה לפניית החרדים: "אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיגרור את המדינה לבחירות בתקופת חירום רפואית וכלכלית. דרעי, ליצמן וגפני צודקים - חייבים להעביר תקציב לשנה כפי שכל כלכלני ישראל ממליצים ולחזק את האזרחים, הכלכלה והחברה הישראלית".