אם לא ייפתר משבר התקציב: כך יטיל רה"מ את אשמת הבחירות על גנץ

ברקע המתיחות בקואליציה, נתניהו מתכוון לעלות לממשלה הצעת תקציב חד-שנתי, שגנץ מתנגד לה, אם לא תושג פשרה עד התאריך המיועד - על מנת לצייר תמונה לפיה כחול לבן אחראית לבחירות

זמן צפייה: 05:43

המתיחות בקואליציה בשיאה בימים האחרונים כשתאריך היעד להשגת הסכמות בנושא התקציב מתקרב. במדיה שנתניהו וגנץ לא יצליחו להגיע להסכמות בנושא, בכוונת ראש הממשלה להעלות הצעת תקציב חד-שנתי לממשלה - על אף שהוא מחוייב בהסכמתו של בני גנץ כדי לעשות זאת.

כחול לבן שתצביע נגד התקציב שהוא מביא, תצביע דה פקטו בעד הליכה לבחירות - וכך נתניהו יצייר תמונה לפיה בני גנץ ואנשי כחול לבן הם למעשה האשמים ביציאה למערכת בחירות נוספת.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נתניהו: "המשמעות של תקציב דו שנתי – קיצוצים וגזירות כלכליות"

נתניהו: "הממשלה לא צריכה ליפול, צריך תקציב קצר מועד מיד"

נתניהו לא מתפשר על התקציב: "לא חושש מהסקרים"

בנימין נתניהו ובני גנץ בטקס השבעת הממשלה
נתניהו וגנץ | צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

מוקדם יותר השבוע, נתניהו התייחס לסוגיית התקציב, והצהיר: "להעביר היום תקציב דו שנתי במקום תקציב מיידי, המשמעות היא קיצוצים מאוד משמעותיים וגזירות כלכליות. זה בדיוק הפוך ממה שצריך לעשות". את הדברים אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד.

"צריך להעביר תקציב מיידי כדי שנוכל להזרים עוד כסף לאזרחים ונוכל לתת ודאות ויציבות למשק הישראלי", המשיך נתניהו. "זה דבר חיוני. זה לא הזמן לקיצוצים. אנחנו צריכים לפתוח את שנת הלימודים בזמן, להעביר למערכת הבריאות כסף להיערך לחורף - וכל זאת נשיג באמצעות תקציב מיידי. זה צו השעה".

בהמשך לדברים, התייחס ראש הממשלה גם לסוגיית הבחירות: "צו השעה הוא אחדות. אף אחד לא רוצה בחירות, ואין סיבה שיהיו בחירות".