"שיחת הדמעות" וחילופי האשמות: הלילה הקשה של מאוכזבי הליכוד

בתום חלוקת התיקים, נותרו כמה חברי מפלגה ללא תפקיד. מקורבי שטייניץ מספרים על שיחה קשה עם נתניהו שבה הגיע השר לסף בכי, ואילו בין סער ורה"מ התנהלה שיחה כנה שבה פרקו השניים את שעל ליבם

זמן צפייה: 02:48

בלילה האחרון (ראשון), שעות ספורות לפני השבעת הממשלה, נמשכו דיוני חלוקת התיקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסופו של דבר - כמה מחברי הליכוד נותרו מאוכזבים וללא תפקיד בממשלה החדשה.

השר יובל שטייניץ קיים עם ראש הממשלה שלוש שיחות. מדובר באחד האנשים הכי קרובים ונאמנים לנתניהו, שנחשב לשר רציני. בשיחה הראשונה שמע שטייניץ מנתניהו שהוא לא מתכוון לאפשר לו להמשיך כשר האנרגיה, והוא לא התרצה מתחנוניו של שטייניץ. נתניהו אפילו הויצי אתמול הודעה שבה ייעד לו את תפקיד שר המל"ג, מבלי ששטייניץ הסכים. מקורביו של שטייניץ מספרים על לילה קשה שעבר עליו, שבו היה על סף דמעות של ממש. גם כשנתניהו התרצה ואפשר לו להמשיך בתפקיד – סוכם על שנה וחצי בלבד.

עוד בחדשות 13:

נתניהו אחרי השבעת הממשלה: "לא טרקתי את הדלת בפני ימינה"

סוף למשבר הפוליטי: ממשלת נתניהו-גנץ הושבעה בכנסת

35 שרים, משרדים חדשים – ורוטציה: ממשלת נתניהו-גנץ יוצאת לדרך

שר האנרגיה יובל שטייניץ, בריאיון לחדשות 13
שר האנרגיה יובל שטייניץ, בריאיון לחדשות 13 | צילום: חדשות 13

שיחה נוספת שנערכה הלילה הייתה בין נתניהו לגדעון סער. השיחה נמשכה כשעתיים, ובה השניים פרקו את אשר על ליבם: נתניהו אמר לסער דברים בנוסח 'אתה ניסית לגמור לי את הקריירה הפוליטית', ואילו סער חזר עם נתניהו לאופן שבו הוא, לשיטתו, התחיל את הסכסוך ביניהם.

מאוכזב נוסף מסבב המינויים היה ניר ברקת - שנתניהו ייעד אותו לשר האוצר. הסיבה הרשמית לכך היא שברקת ביקש תיק ביצועי גדול, ומשלא היה כזה - העדיף להיות בחוץ מאשר לקבל תיק זוטר. אנשי נתניהו אומרים שהייתה השפעה לעובדה שהיועץ האסטרטגי שלו, אייל ארד, אינו אהוד בבלפור.

עוד נאמר מפי המקורבים כי זאב אלקין – שנתניהו מחבב ומעריך -  נתפס כ"מדליף", ועורר הסתייגות בשל חיבורים עם עיתונאית שאינה אהובה בבלפור וכותבת כביכול נגד רה"מ. מדברים על כך שהוא שוייך לכל מיני מזימות שהיו נגד נתניהו. על שטייניץ נאמר שהסיבה הייתה בגלל חולשתו הפוליטית ובכלל - נתניהו חשב שלא צריך אותו, אבל נמלך בדעתו.

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד
חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד | צילום: חדשות 13

הממשלה ה-35 שהושבעה היום היא הגדולה בתולדות הכנסת וכוללת 34 שרים. ראש הממשלה לשנה וחצי הקרובות יהיה בנימין נתניהו. לפי ההסכם שעליו חתמו נתניהו וגנץ, אמור האחרון, שיהיה ראש הממשלה ה-13, להיכנס לתפקיד ב-17 בנובמבר 2021. עד אז ישמש גנץ לראשונה בתפקיד ראש הממשלה החליפי ויהיה שר הביטחון.

שר החוץ הוא גבי אשכנזי, שותפו של גנץ שנותר איתו בקוקפיט, אבל רק לשנה וחצי ולא לכל הקדנציה. לאחר התקופה, תיכנס לתפקיד מירי רגב, שתשמש עד אז שרת התחבורה והתשתיות הלאומיות. ישראל כ"ץ יחזיק את התיק הבכיר ביותר מבין התיקים של הליכוד ויהיה שר האוצר. תיק המשפטים עליו התעקשו בכחול לבן הופקד בידיו של אבי ניסנקורן.

במסגרת סבב המינויים האחרון, שהתרחש הלילה, נקבע כי יואב גלנט יהיה שר החינוך. יובל שטייניץ יישאר בתפקיד שר האנרגיה, אך תחום המים יעבור לידי זאב אלקין, שיהיה שר להשכלה גבוהה ומשאבי המים, בשני משרדים שונים שלא יאוחדו. המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה יכלול את הות"ת, מל"ג, החברה למתנ"סים, יד ושם וכן כמה אגפים ממשרד החינוך. המשרד למשאבי המים יכלול את רשות המים, מקורות, תאגידי מים וביוב ונושאי המים שהיו תחת אחריות משרד האנרגיה. נוסף על כך, אלקין יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני.