נתניהו אחרי השבעת הממשלה: "לא טרקתי את הדלת בפני ימינה"

רה"מ התייחס בריאיון לגל"צ לביקורת הציבורית על המשרדים החדשים: "ראיתי שמות הרבה יותר מעניינים בעבר" • גנץ נשא דברים בפתח ישיבת הממשלה: "אם נדע לעבוד אחד עם השני - נספק את הסחורה"

זמן צפייה: 02:38

זמן קצר לאחר השבעת הממשלה, התייחס היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו להקמת הקואליציה בריאיון לגל"צ. "זו הייתה החלטה מודעת ומאחריות - אני חושב שבסופו של דבר יצאה תוצאה טובה מאוד למדינת ישראל", הצהיר נתניהו והוסיף: "מקומה של ימינה בממשלה - לא טרקתי את הדלת".

נתניהו התייחס לביקורת הציבורית שנשמעה בעקבות ריבוי השרים והמשרדים החדשים שקמו, וטען: "ראיתי שמות הרבה יותר מעניינים בעבר". עוד אמר: "בחירות היו כרוכות בהוצאה של מילארדים, ובעיקר בדחיקת מדינת ישראל אל הבלתי נודע. אני לא מזלזל בעלות הנוספת של הקמת ממשלת אחדות, אבל היא נמוכה בהרבה משני מילארד השקלים שהיו עולים לנו לעשות בחירות נוספות. 25 מיליון שקל בשנה לעומת שני מיליארד. כל אחד מבין שבשיטה הפרלמטרית הנהוגה בישראל היציבות נקנית על ידי ממשלות רחבות, למדתי את הלקח הזה על בשרי".

לשאלה אם הציע לח"כ גדעון סער את חבילת השגריר בוושינגטון ובאו"ם, השיב נתניהו בשלילה. עוד התייחס לסוגיית האיומים נגד היועמ"ש: "אינני רוצה לראות התקפות על אף אחד, כולל על בני משפחתי".

עוד בחדשות 13:

סוף למשבר הפוליטי: ממשלת נתניהו-גנץ הושבעה בכנסת

35 שרים, משרדים חדשים – ורוטציה: ממשלת נתניהו-גנץ יוצאת לדרך

נתניהו בפתח ישיבת הממשלה
נתניהו בפתח ישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

בהמשך, נשא נתניהו דברים בפתח ישיבת הממשלה. "יש אנשים שלא האמינו שנגיע ליום הזה", הצהיר. "אני חושב ששנינו וכל האנשים שנמצאים כאן מבינים שזה צו השעה. האלטרנטיבה הייתה קטלנית מהרבה בחינות. בעת הזאת אנחנו צריכים לשלב ידיים כדי להשיג כמה משימות מרכזיות". בהמשך דבריו פירט נתניהו את הסוגיות הניצבות בפני הממשלה החדשה - בהן ההתמודדות עם משבר הקורונה, המצוקה הכלכלית וסוגיות ביטחון.

"בגלל דרישות ממשלת האחדות, היינו צריכים להצטמצם עם הרבה אנשים ומעט מקומות", הוסיף נתניהו. "זה היה כרוך בקשיים, ואנשים בדרך כלל קיבלו את זה ברוח טובה. אם נוכל להמשיך את שילוב הזרועות אני בטוח שנעשה דברים עצומים למדינת ישראל".

בריאיון לחדשות 13 התייחס נתניהו לגודל הממשלה: "שמח שמצאנו פתרון לקושי הזה, שיש הרבה אנשים מעולים ומנוסים". עוד הצהיר: "לפי הפעולה שעשינו בשבועות האחרונים ולפי היום הזה – אני חושב שאנחנו בדרך הנכונה. יש רוח טובה יש כוונה טובה, ויש משימות משותפות".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה
בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה | צילום: לע''מ

בתום דבריו של נתניוה, נשא דברים ראש הממשלה החליפי בני גנץ. "כולנו עמדנו תחת מתקפה ציבורית על הבחירות שלנו", אמר. "נדמה לי שאנחנו חייבים לשנס מותניים ולעבוד אחד עם השני בשביל כל אזרחי ישראל. תהיה להם ביקורת גדולה מאוד כלפינו, למשל על גודל הקבוצה שהתכנסה לה כאן היום ביחד. אנחנו נדע להסביר את זה. אם נדע לעבוד ביושר, אחד עם השני, למען כלל המטרות, נוכל לספק את הסחורה המשילותית שמדינת ישראל מבקשת מאיתנו".

עוד הוסיף גנץ: "לעבוד אחד עם השני יהיה אתגר – צריך להגיד את זה ביושר. אנחנו באים משני גושים, עם הרבה או מעט ניסיון, ויכולים בקלות להחליק ל'עמדתי' ו'דעתי'. אם נדבר אחד עם השני ונבין שאנו לא המטרה הראשית, ויש פה למעלה מתשעה מיליון אזרחים שמצפים מאיתנו לעשות דבר או שניים עבורם – נדמה לי שנצדיק את עצמנו ואת ההחלטות שלקחנו".