שר החוץ הרוסי: "תקיפות ישראל בסוריה לא מקובלות עלינו"

סרגיי לברוב התייחס בריאיון לעיתון "אל-אהראם" המצרי למתיחות המתמשכת בגבול הצפוני: "הדגשנו לשני הצדדים את החשיבות של מניעת ההסלמה שתגרור רק השלכות שליליות"

 סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי
סרגיי לברוב, שר החוץ הרוסי | צילום: רויטרס

שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, אמר היום (שבת) כי מדינתו תמשיך למחות על התקיפות התדירות של ישראל בסוריה, ותגן על ריבונותה. "עמדתנו בנוגע לתקיפות הישראליות לא השתנתה. אנחנו מתנגדים לכך שסוריה תהפוך לזירת קרב בין שחקניות האזור", אמר בריאיון לעיתון "אל-אהראם" המצרי. "במהלך שיחותינו עם כל הצדדים המעורבים, הדגשנו את החשיבות של מניעת ההסלמה שתגרור רק השלכות שליליות לשני הצדדים".

לברוב ציין כי מדינתו משתפת פעולה עם איראן וסוריה לצורך יצירת אזור מפורז בדרום-מערב סוריה. "האזורים האלו נמצאים כעת תחת שליטה סורית", אמר. "קציני משטרה ואנשי צבא רוסים הגיעו לשטח כדי לסייע בשמירת הסדר הציבורי".

לברוב אף התייחס בריאיון ל-"עסקת המאה" של הנשיא האמריקני טראמפ, ואמר כי ההסכם יהיה דרך ללא מוצא אם יזנח רעיון שתי המדינות: "ארצות הברית לא פירטה את סעיפי 'עסקת המאה', אבל על פי השמועות, ההסכם נועד להשכין שלום בין ישראל לפלסטינים בלי להתחייב לפיתרון שתי המדינות", אמר. "ללא פיתרון בעיות הפלסטינים יהיה בלתי אפשרי לשמור על שקט יציב לטווח הארוך באזור".

עוד בחדשות 13:

רוסיה נגד הצהרת טראמפ על הגולן: "הפרה ישירה של החלטות האו"ם"

איראן: "נכניס את הצבא האמריקני לרשימה השחורה לצד דאע"ש"

דיווח: ארצות הברית תכריז על משמרות המהפכה באיראן ארגון טרור

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב | צילום: חיים צח, לע"מ

שר החוץ הרוסי התייחס ביום שני לפגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר כי "הנשיא פוטין הציע לנתניהו במהלך פגישתם לארגן פסגה בינו לבין הנשיא הפלסטיני אבו מאזן במוסקבה, כדי לחזור לשיחות ללא תנאים מוקדמים. אנחנו מאמינים כי זה צעד חשוב לבניית האמון מחדש". פקיד ישראלי בכיר דחה את דברי לברוב ואמר: "הנושא הפלסטיני כלל לא עלה בפגישה בין נתניהו לפוטין".

כאמור, בשבוע שעבר נתניהו נועד עם פוטין, בפגישה הממשית הראשונה של השניים מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בסוריה בחודש ספטמבר אשתקד. בין היתר, השניים דנו בהתבססות איראן בסוריה, ובמצב במזרח התיכון. בפגישה נכחו גם השר להגנת הסביבה זאב אלקין וראש המל"ל, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת.

בפתח הפגישה אמר נתניהו לפוטין כי: "ספרתי 11 פגישות בינינו מאז ספטמבר 2016. הקשר הישיר בינינו הוא נדבך שמנע חיכוכים בין הצבאות שלנו ושתרם לביטחון וליציבות באזור. האיום הגדול ביותר ליציבות ולביטחון באזור בא מאיראן וגרורותיה ואנחנו נחושים להמשיך בפעילות התקיפה שלנו נגד איראן וניסיונותיה להתבסס בסוריה".

ביבי ופוטין
ביבי ופוטין | צילום: רויטרס

"אני רוצה לשוחח על כך אבל גם על היחסים ההדדיים בינינו", אמר נתניהו. "אני רוצה להודות לך על ידידותך ועל הדרך הישירה והגלויה והאמיתית שבה אנחנו מקיימים את הקשר בין רוסיה לישראל". נתניהו אמר לפוטין כי יחנוך אנדרטה לזכר נופלי המצור על לנינגראד: "אני רוצה לברך אותך ואת העם הרוסי לרגל יום המולדת. לא נשכח את תפקידם של רוסיה והצבא האדום במלחמה נגד הנאצים. בקרוב נחנוך אנדרטה בירושלים לזכר נופלי המצור על לנינגראד. אני מבקש להזמין אותך כאורח הכבוד שלנו שם בירושלים, אין ראוי ממך", אמר נתניהו. לכך השיב פוטין "אני אבוא".

הנשיא פוטין אמר לנתניהו כי "חשוב מאוד שנמשיך לשתף פעולה בינינו. רוסיה הייתה שותפה בתמיכה בהקמת ישראל". "החיים מתפתחים ודורשים משא ומתן ברמה העליונה. נרצה מאוד לדבר על הסיטואציות באזור, לדבר על סוגיית הביטחון. ברוכים הבאים", הוסיף נשיא רוסיה.