דיווח: ארצות הברית תכריז על משמרות המהפכה באיראן ארגון טרור

לפי ה"וול סטריט ז'ורנל" שדיווח מפי גורמים בממשל, משרד החוץ האמריקני יסווג ביום שני את הכוח כ"יישות טרור זרה". זו תהיה הפעם הראשונה שבה ארגון של ממשלה מוגדר כך

זמן צפייה: 00:33

העיתון האמריקני "וול סטריט" ז'ורנל" דיווח הלילה (שבת) מפי גורמים בממשל, כי ארצות הברית מתכוונת להכריז על משמרות המהפכה האסלאמיות באיראן כ"ארגון טרור זר", על מנת להגביר את הלחץ על טהראן. כמו כן, דווח כי ישנה סבירות שההכרזה הרשמית של משרד החוץ תתבצע ביום שני הקרוב. אם אכן תבצע ארצות הברית את המהלך, זו תהיה הפעם הראשונה שבה ארגון של ממשלה זרה מוגדר באופן רשמי כיישות טרור.

לפי הדיווחים, בממשל טראמפ ישנה מחלוקת סביב הנושא. המתנגדים למהלך טוענים כי הכרזת ארצות הברית עשויה להוביל לפעולות תגמול בדמות פעולות טרור של גורמים צבאיים פרו-איראניים נגד כוחות הצבא והמודיעין האמריקניים שפרוסים במזרח התיכון. בבית הלבן, במשרד הביטחון ובמשרד החוץ האמריקני סירבו להגיב לנושא.

משמרות המהפכה באיראן
משמרות המהפכה באיראן | צילום: חדשות עשר

משמרות המהפכה האסלאמיות הן כוח צבאי שתפקידו העיקרי הוא להגן על המשטר השיעי הקיים באיראן וכן לשרת את האינטרסים של איראן במדינות זרות, בין היתר על ידי הדרכת ארגוני טרור וביצוע פעולות טרור עצמאיות. בחודש ינואר, לאחר שתקפה ישראל מחסנים של הארגון בסוריה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מייעץ להם לצאת משם מהר כי אנחנו נמשיך במדיניות התקיפה שלנו כפי שהבטחנו, ללא מורא וללא הפסקה". מוחמד עלי ג'עפרי, מפקד משמרות המהפכה, אמר לאחר התקיפה הישראלית כי איראן תמשיך להחזיק את כוחותיה במדינה חרף אזהרת ישראל שתפעל לפגוע בהם.