עקב פרסום חדשות 13: רה"מ ורעייתו לא יטוסו לארה"ב במטוס פרטי

נתניהו ואשתו ויתרו על כוונתם לטוס לחתימת ההסכם עם איחוד האמירויות בנפרד מהמשלחת: "לא נאפשר להסיט את תשומת הלב מההסכם ההיסטורי". ברגע האחרון: אל על תבצע את טיסת הפמליה במקום ישראייר

זמן צפייה: 03:27

בעקבות הפרסום בחדשות 13: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה ויתרו היום (שישי) על כוונתם לטוס לחתימת ההסכם עם איחוד האמירויות במטוס פרטי ויטוסו לבית הלבן יחד עם כל המשלחת - כך פורסם לראשונה בחדשות 13.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות וייתכן גם עם מדינות ערביות נוספות, ראש הממשלה יטוס עם המשלחת במטוס מרווח יותר, עם סידורי הפרדה מחמירים כדי לשמור על בריאותו".

בד בבד, הוחלט היום כי בניגוד להחלטה הקודמת, אל על היא זו שתבצע את טיסת הפמליה לבית הלבן, במקום ישראייר. זאת, ברקע הביקורת הרבה שנמתחה על הכוונה לאפשר לישראייר לבצע את הטיסה. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, אמר כי "ויתרנו על הטיסה למען השלום".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בפעם השנייה ברציפות: יותר מ-4,000 נדבקים חדשים ביממה

שי ניצן עונה לנתניהו: "יש גבול כמה שקרים אני יכול לסבול"

בנימין ושרה נתניהו בדרכם לנאום נתניהו בקונגרס האמריקני
בנימין ושרה נתניהו בדרכם לנאום נתניהו בקונגרס האמריקני | צילום: תקשורת ראש הממשלה
קודם לכן, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה נתניהו בעקבות כוונתו לטוס לארצות הברית במטוס נפרד: "מטוס פרטי? עכשיו? מה פתאום מטוס פרטי? לאנשים אין מה לאכול. אין גבול לניתוק ולאטימות של האיש הזה".

מוקדם יותר, ועד עובדי אל על הגיב בחריפות על ההחלטה ומסר כי "החלטת ראש ממשלה לטוס במטוס של חברה זרה במהלך המשבר הגדול ביותר בהיסטוריה של חברת אל על היא יריקה בפרצוף של 6,500 עובדים שיושבים בבית. אתה, שהבטחת לעובדים שלא תיתן לאל על ליפול, מפר ברגל גסה את ההבטחה. בעוד אתה ומשפחתך טסים במטוס פרטי, אלפי עובדים, שבהם נמצאים מצביעים שלך, הפכו לנזקקים ולא יודעים מה יגישו לשולחן החג בראש השנה".

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

בד בבד, כתב ארגון הטייסים הישראלי כי "אנו, טייסי ישראל, ששירתנו את המדינה במלחמות - צריכים לשרת אותה גם בשלום. האיגוד מוחה על ההחלטה לפיה משלחת ישראלית רשמית תטוס לחתימת הסכם שלום היסטורי במטוס זר עם טייסים זרים, כאשר רוב טייסי ישראל בחל״ת".

ח"כ עודד פורר פנה במכתב לראש הממשלה וכתב: "ההחלטה להטיס את המשלחת במטוס זר, על ידי טייסים זרים, היא תקלה. משלחת רשמית צריכה להיות מוטסת על ידי טייסים ישראלים וצוות ישראלי. זה נכון בשגרה, קל וחומר כאשר הענף מושבת".

אמש, כאמור, פורסם בחדשות 13 כי במשרד ראש הממשלה החליטו שלא להטיס את נתניהו ורעייתו שרה במטוס אל על עם כל הפמלייה והסגל הדיפלומטי לטקס חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות, אלא באמצעות מטוס פרטי בשל חשש מהידבקות בקורונה. בשל כך, אל על הפסידה במכרז, וישראייר הייתה אמור להיות החברה שתטיס את שאר חברי המשלחת.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "כדי לא לאפשר לגורמים בתקשורת להסיט את תשומת לב הציבור מהסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות וייתכן גם עם מדינות ערביות נוספות, ראש הממשלה יטוס עם המשלחת במטוס מרווח יותר, עם סידורי הפרדה מחמירים כדי לשמור על בריאותו".